Енергоефективні рішення для власної оселі та громади: поради Екоклубу
Генератор, павербанк та інвертор потрапили в топ пошукових запитів Google у категорії «Покупки» в Україні. Люди як можуть намагаються справлятися…
З метою підвищення якості надання послуг із вивезення сміття у місті Рівному, Громадянська мережа ОПОРА провела дослідження громадської думки щодо діяльності компаній, які забезпечують вивезення відходів з обласного центру.
Дослідження громадської думки щодо якості надання послуг з вивезення сміття у Рівному проводилося з 22 листопада по 5 грудня 2012 року, за наступним графіком:
• конструювання анкет, підготовка інструментарію дослідження, формування вибірки – з 22 по 24 листопада 2012 року;
• інструктаж інтерв’юерів – 25 листопада 2012 року;
• польовий етап дослідження відбувався з 26 по 30 листопада 2012 року. Він включав збір первинної соціологічної інформації за допомогою анонімного опитування 640 мешканців Рівного, що обслуговуються ТзОВ «Санком-Рівне» та КАТП 1728. При опитуванні використовувалася техніка очного діалогу між інтерв’юером і респондентом;
• математично-статистична обробка заповнених анкет, оптимізація масиву отриманої інформації згідно вимог вибірки дослідження відбувалася 1 та 2 грудня 2012 року. Для зведення результатів враховувалися відповіді 400 респондентів, що відповідає вимогам репрезентативності;
• підготовка повного звіту соціологічного дослідження відбувалася з 3 по 5 грудня 2012 року.
Мета дослідження – за допомогою кількісного методу опитування визначити рівень якості надання послуг з вивезення сміття як у цілому по Рівному, так і в розрізі компаній ТзОВ «Санком-Рівне» та КАТП 1728.
Головні завдання дослідження:
• Визначити рівень якості надання послуг з вивезення побутового сміття та негабаритних відходів у цілому по Рівному та окремо компаніями ТзОВ «Санком-Рівне» та КАТП 1728;
• Отримати інформацію, що дасть можливість порівняти рівень якості надання послуг з вивезення побутового сміття та великогабаритних відходів приватною компанією ТзОВ «Санком-Рівне» та Комунальним автотранспортним підприємством КАТП 1728;
• Дослідити стан громадської думки щодо необхідності будівництва на Рівненщині заводу із переробки сміття на вторинну сировину та альтернативні види палива.
Об’єкт дослідження – компанії, що надають послуги з вивезення сміття у Рівному, а саме: приватна структура ТзОВ «Санком-Рівне» та комунальна установа КАТП 1728.
Предмет дослідження – рівень якості надання послуг з вивезення сміття як у цілому по місту, так і окремо по ТзОВ «Санком-Рівне» та КАТП 1728.
Метод збору соціологічної інформації – анкетування мешканців Рівного. З урахуванням мети, завдань, а також вимог щодо репрезентативності було застосовано багатоступеневу квотну вибірку, яка формувалася за допомогою систематичного та випадкового відбору. Її об’єм визначався згідно вимог до репрезентативності генеральної сукупності (становить приблизно 81 тис. користувачів) та задач попередження й нівелювання зміщень вибірки у бік до одного з полюсів вибіркового параметру. Похибка вибіркової сукупності складає 5%.
Результати дослідження в цілому по місту.
Результати опитування показали, що 76% мешканців Рівного вважають послуги з вивезення побутового сміття у місті якісними. Ще 17% мешканців обласного центру вважають, що послуги з вивезення побутового сміття надаються не якісно. Варіант відповіді «послуги не надаються взагалі» обрав 1% респондентів. Важко відповісти на дане питання було 6% опитаних (діаграма 1).
На питання, чи задоволені мешканці Рівного якістю надання послуг з вивезення негабаритних відходів, 64% опитаних респондентів обрали варіант відповіді «послуги надаються якісно», 21% – «послуги надаються не якісно», 1% – «послуги не надаються взагалі». Не змогли відповісти на дане питання 14% респондентів (діаграма 2).
Графік вивезення сміття у Рівному повністю влаштовує 63% опитаних мешканців міста. Варіант відповіді «не влаштовує, сміття треба вивозити частіше» обрали 28% респондентів. Про те, що «графік вивезення влаштовує, однак, він не дотримується» повідомило 4% опитаних. Жоден респондент не обрав відповіді «не влаштовує, сміття потрібно вивозити рідше». Не змогли відповісти на дане питання 5% респондентів (діаграма 3).
На питання, чи прибирається територія біля контейнерів після завантаження сміття, 65% рівнян обрали варіант «так, працівники підприємства прибирають навколо контейнерів», 20% – «не завжди, інколи не прибирають», 5% – «ні, навколо контейнерів не прибирають». Не змогли відповісти на дане питання 10% респондентів (діаграма 4).
Тарифи за вивезення сміття влаштовують 49% опитаних. Ця категорія респондентів вважає, що тарифи відповідають якості наданих послуг. Завищеними тарифи вважають 35% мешканців Рівного. Заниженими – 1%. Не змогли відповісти на дане питання 15% респондентів (діаграма 5).
На питання, чи задоволені мешканці Рівного якістю роботи диспетчерської служби підприємств, які надають їм послуги з вивезення сміття, 80% опитаних відповіли, що не мають досвіду спілкування з диспетчерською службою. Варіант відповіді «так, задоволені» обрали 12% учасників опитування. «Ні, не задоволені. Оператори не відповідають на дзвінки чи не реагують на звернення» – 3%, «ні, не задоволені. Оператори не ввічливі» – 1% учасників опитування. Не змогли відповісти на дане питання 4% респондентів (діаграма 6).
Будівництво заводу із переробки сміття на вторинну сировину та альтернативні види палива підтримують 79% респондентів. Не цікавляться цим питання 10% опитаних респондентів, проти такого будівництва – 3% мешканців. Не змогли відповісти на дане питання 8% респондентів (діаграма 7).
На питання, чи важливо для Вас яка саме компанія вивозить сміття у вашому районі, 68% рівнян обрали варіант відповіді «ні, не важливо». Варіант відповіді «так, важливо. Я хочу щоб цим займалася приватна компанія» обрали 18% опитаних респондентів. Ще 9% опитаних вважають, що вивезенням сміття має займатися комунальна структура. Не змогли відповісти на дане питання 5% респондентів (діаграма 8).
З метою порівняльної оцінки якості надання послуг компаніями ТзОВ «Санком-Рівне» та КАТП 1728, ОПОРА провела опитування мешканців окремо по кожному підприємству.
Якість надання послуг з вивезення сміття у приватному секторі, який обслуговує ТзОВ «Санком-Рівне».
Якісними вважають послуги із вивезення побутового сміття підприємством ТзОВ «Санком-Рівне» 69% респондентів, що мешкають у приватних секторах міста. Ще 24% респондентів вважають, що послуги з вивезення побутового сміття у приватному секторі ТзОВ «Санком-Рівне» надає не якісно. Варіант відповіді «послуги не надаються взагалі» обрало 3% респондентів. Важко відповісти на дане питання було для 4% опитаних (діаграма 9).
Найчастіше мешканці приватного сектору звертали увагу на нестачу контейнерів для вивезення побутових відходів та недотримання графіку вивезення сміття.
Графік вивезення сміття повністю влаштовує 49% опитаних мешканців приватного сектору. Варіант відповіді «не влаштовує, сміття треба вивозити частіше» обрали 24% респондентів, «графік вивезення влаштовує, однак він не дотримується» – 16%, «не влаштовує, сміття потрібно вивозити рідше» – 2% респондентів. Не змогли відповісти на дане питання 9% респондентів (діаграма 10).
Тарифи за вивезення сміття влаштовують 38% опитаних мешканців приватного сектору. Завищеними тарифи вважають 47% респондентів, заниженими – 1%. Не змогли відповісти на дане питання 14% респондентів (діаграма 11).
На питання, чи задоволені мешканці приватного сектора якістю роботи диспетчерської служби підприємства ТзОВ «Санком-Рівне», 58% опитаних відповіли, що не мають досвіду спілкування з диспетчерською службою. Варіант відповіді «так, задоволені» обрали 14% мешканців приватного сектору, 7% – «ні, не задоволені. Оператори не відповідають на дзвінки чи не реагують на звернення», «Ні, не задоволені. Оператори не ввічливі» – 3% учасників опитування з приватних секторів. Не змогли відповісти на дане питання 18% респондентів (діаграма 12).
Якість надання послуг з вивезення сміття у багатоповерховому секторі, який обслуговує ТзОВ «Санком-Рівне».
Дослідження показало, що у секторах де переважають багатоповерхові будинки, рівень задоволення громадян якістю послуг з вивезення побутових відходів ТзОВ «Санком-Рівне» значно вищий ніж у приватному секторі. Так, 78% респондентів вважають, що послуги з вивезення побутового сміття у багатоповерховому секторі надаються якісно. Ще 14% респондентів вважають, що послуги з вивезення побутового сміття надаються не якісно. Варіант відповіді «послуги не надаються взагалі» не обрав жоден респондент. Важко відповісти на дане питання було для 7% опитаних (діаграма 13).
61% опитаних мешканців багатоповерхового сектору також задоволений якістю надання послуг з вивезення великогабаритних відходів. 25% опитаних обрали варіант відповіді «послуги надаються не якісно». Частина з опитаних, які обрали цей варіант відповіді пояснили його тим, що у них немає великогабаритних відходів, однак, вони змушені платити за їх вивезення. Варіант відповіді «послуги не надаються взагалі» обрало 1% опитаних мешканців багатоповерхового сектору. Не змогли відповісти на дане питання 13% респондентів (діаграма 14).
Графік вивезення сміття повністю влаштовує 67% опитаних мешканців багатоповерхового сектору. Варіант відповіді «не влаштовує, сміття треба вивозити частіше» обрали 27% респондентів. «Графік вивезення влаштовує, однак він не дотримується» – 3% респондентів. Варіант відповіді «не влаштовує, сміття потрібно вивозити рідше» не обрав жоден респондент. Не змогли відповісти на дане питання 3% респондентів (діаграма 15).
На питання, чи прибирається територія біля контейнерів після завантаження сміття, 61% рівнян обрали варіант «так, працівники підприємства прибирають навколо контейнерів», 24% – «не завжди, інколи не прибирають», 6% – «ні, навколо контейнерів не прибирають». Не змогли відповісти на дане питання 9% мешканців багатоповерхового сектору (діаграма 16).
Тарифи за вивезення сміття влаштовують 51% опитаних. Завищеними тарифи вважають 34% мешканців багатоповерхового сектору, заниженими – 1%. Не змогли відповісти на дане питання 14% респондентів (діаграма 17).
На питання, чи задоволені мешканці багатоповерхового сектора якістю роботи диспетчерської служби підприємства, 78% опитаних відповіли, що не мають такого досвіду. Варіант відповіді «так, задоволені» обрали 15% учасників опитування. Відповідь «ні, не задоволені. Оператори не відповідають на дзвінки чи не реагують на звернення» – 4%. Відповідь «ні, не задоволені. Оператори не ввічливі» – 2% учасників опитування. Не змогли відповісти на дане питання 1% респондентів (діаграма 18).
До переваг ТзОВ «Санком-Рівне» мешканці найчастіше відносили можливість здійснення на роботу структури. Основним недоліком респонденти вважають вищі ніж у комунального підприємства тарифи.
Якість надання послуг з вивезення сміття у багатоповерховому секторі, який обслуговує Комунальне автотранспортне підприємство (КАТП 1728).
Результати опитування показали, що 82% респондентів вважають, що послуги з вивезення побутового сміття у багатоповерховому секторі надаються якісно. Ще 12% учасників опитування вважають, що послуги з вивезення побутового сміття надаються не якісно. Варіант відповіді «послуги не надаються взагалі» обрали 1% опитаних. Важко відповісти на дане питання було для 5% опитаних (діаграма 19).
На питання, чи задоволені мешканці якістю надання послуг з вивезення великогабаритних відходів, 64% опитаних респондентів обрали варіант відповіді «послуги надаються якісно». Ще 12% опитаних мешканців обрали варіант відповіді «послуги надаються не якісно». Варіант відповіді «послуги не надаються взагалі» обрало 2% опитаних учасників дослідження. Не змогли відповісти на дане питання 22% опитаних (діаграма 20).
Графік вивезення сміття повністю влаштовує 71% опитаних мешканців. Варіант відповіді «не влаштовує, сміття треба вивозити частіше» обрали 17% респондентів. Відповідь «графік вивезення влаштовує, однак він не дотримується» дав 1% респондентів. Варіант відповіді «не влаштовує, сміття потрібно вивозити рідше» не обрав жоден респондент. Не змогли відповісти на дане питання 11% респондентів (діаграма 21).
На питання, чи прибирається територія біля контейнерів після завантаження сміття, 71% рівнян обрали варіант «так, працівники підприємства прибирають навколо контейнерів», 13% – «не завжди, інколи не прибирають», 3% – «ні, навколо контейнерів не прибирають». Не змогли відповісти на дане питання 13% мешканців багатоповерхового сектору (діаграма 22).
Тарифи за вивезення сміття влаштовують 45% опитаних. Завищеними тарифи вважають 36% мешканців багатоповерхового сектору. Варіант відповіді «тарифи занижені» не обрав жоден респондент. Не змогли відповісти на дане питання 19% респондентів (діаграма 23).
На питання, чи задоволені мешканці багатоповерхового сектора якістю роботи диспетчерської служби підприємств КАТП, 88% опитаних відповіли, що не мають такого досвіду. Варіант відповіді «так, задоволені» обрали 7% учасників опитування,. Відповідь «ні, не задоволені. Оператори не відповідають на дзвінки чи не реагують на звернення» надало 2% опитаних. Один відсоток опитаних незадоволений неввічливим ставленням операторів. Не змогли відповісти на дане питання 2% респондентів (діаграма 24).
Прес-центр
Громадянська мережа ОПОРА