Ефективність діяльності міської влади

Дата: 01.02.2012

opora monitoringЗ метою визначення та оцінки ефективності діяльності міської влади Рівного, з 12 по 20 грудня 2011 року Громадянська мережа ОПОРА провела у Рівному експертне опитування.
Участь в опитуванні взяло 30 місцевих експертів. Серед них: представники неурядових громадських організацій, ЗМІ, підприємці та працівники гуманітарної сфери. Опитування складалося з питань, відповіді на які дозволяють визначити думку експертів щодо досягнень Рівненської міської ради, виконавчого комітету та міського голови у соціально-економічній та гуманітарній сферах, з’ясувати рівень прозорості та відкритості влади, ступінь залучення громади до процесів формування та реалізацій місцевої політики.

Особлива увага під час дослідження приділялась роботі міського голови Рівного Володимира Хомка. Це пояснюється тим, що мер несе відповідальність за здійснення керівництва та контролю за усією адміністративною діяльністю, подає пропозиції щодо структури органів місцевого самоврядування. Можна сказати, що міський голова є особисто відповідальним за суспільно-політичні процеси у місті, досягнення та невдачі підконтрольних йому підрозділів.

Соціально – економічна сфера

Результати опитування показали що 37% експертів вважають дії влади у вирішенні проблем соціально-економічної сфери «скоріше неефективними». «Скоріше ефективними» дії влади вважають 33% експертів, «Ефективними» – 10%, «неефективними» – 7%учасників дослідження. Не змогли відповісти на дане питання 13% респондентів.

Експертам також запропонували оцінити ефективність дій міської влади у вирішенні актуальних проблем розвитку міста у соціально-економічній сфері, зокрема, сприянні розвитку малого бізнесу, розбудові інфраструктури, вдосконаленні системи муніципального транспорту тощо.

Думки експертів розділились наступним чином:

№ з/п

Питання соціально-економічної сфери

Ефективна діяльність

Скоріше ефективна діяльність

Скоріше неефективна діяльність

Неефективна діяльність

Складно відповісти

(%)

1

Сприяння розвитку малого бізнесу

7

20

33

23

17

2

Будівництво та експлуатація доріг міського значення

3

54

23

20

0

3

Ремонт та розбудова інфраструктури (тепломережі, паркінги)

3

33

41

20

3

4

Вдосконалення системи муніципального транспорту

7

30

37

20

6

5

Залучення приватних інвестицій в економічний розвиток громади

7

20

43

20

10

6

Вирішення питань збору, транспортування, утилізації та знешкодження (переробки) відходів

23

44

17

13

3

7

Підтримка та розвиток парків, зелених зон у місті

6

37

37

20

0

8

Реформування ЖКГ (розвиток ОСББ, підвищення якості надання послуг)

10

17

43

23

7

9

Боротьба з безробіттям в громаді

3

7

27

43

20

Соціально – гуманітарна сфера

«Скоріше неефективною» діяльність міської влади у вирішенні проблем гуманітарної сфери вважають 38% опитаних експертів. «Скоріше ефективною» – 33%, «неефективною» – 13, «ефективною» – 3%. Не змогли відповісти на дане питання 13% опитаних експертів

Експертам також запропонували оцінити ефективність дій міської влади у вирішенні актуальних проблем розвитку міста у соціально-гуманітарній сфері, а саме: покращення рівня шкільної освіти, забезпечення позашкільного дозвілля, реалізація заходів із соціального захисту дітей тощо.

Думки експертів розділились наступним чином:

№ з/п

Питання соціально-гуманітарної сфери

Ефективна діяльність

Скоріше ефективна діяльність

Скоріше неефективна діяльність

Неефективна діяльність

Складно відповісти

(%)

1

Покращення рівня шкільної освіти в громаді, модернізація шкіл, комп’ютеризація, оновлення матеріально-технічної бази.

7

30

47

10

6

2

Забезпечення дошкільної освіти, функціонування дошкільних дитячих установ, оновлення їхньої матеріально-технічної бази.

17

13

33

27

10

3

Забезпечення позашкільного дозвілля молоді (відкриття гуртків, муніципальних клубів).

10

20

30

27

13

4

Реалізація заходів із соціального захисту та соціального забезпечення дітей, молоді, жінок, сім’ї, інших категорій населення (соціальні програми).

7

13

30

23

27

5

Покращення рівня надання спеціалізованої медичної допомоги, оновлення матеріально-технічної бази медичних закладів охорони здоров’я, що належать до спільної власності громади.

6

10

27

47

10

6

Реалізація культурно-мистецьких програм та інших заходів місцевого значення.

27

40

13

7

13

7

Підтримка та розвиток бібліотек (обласних спеціалізованих, для дітей та юнацтва).

17

17

27

2

37

8

Підтримка та розвиток фізичної культури та спорту в місті.

13

10

44

13

20

Прозорість та відкритість діяльності влади

Політика, яку проводить міська влада Рівного, на думку 43% опитаних експертів, – «скоріше непрозора». «Частково прозорою» політикою міської влади вважають 27% експертів. «Прозорою» – 17%. Не змогли відповісти на це питання 13% опитаних. Відповідаючи на питання розділу, експерти брали до уваги кількість проведених міським головою консультацій з громадою в сфері місцевого розвитку, визначення та розв’язання місцевих проблем.

У третьому розділі експертам також пропонувалось оцінити рівень прозорості та відкритості міської влади. Аналізувався рівень забезпечення організації та проведення громадських слухань, оприлюднення проектів рішень, розпоряджень, оприлюднення звітів про діяльність влади.

Варто відмітити, що особисту відповідальність за прозорість дій міської влади несе мер Рівного. Згідно Статуту територіальної громади, він забезпечує виконання та контроль за всією адміністративною діяльністю і відповідає за донесення цієї інформації до населення. Відтак, досягнення та недоліки у забезпечені відкритості міської влади є показниками ефективності діяльності Володимира Хомка.  

Позиції експертів розділились наступним чином:

№ з/п

Питання прозорості та відкритості політики міської влади

Так

Ні

Можна говорити лише про анонсування намірів

Складно відповісти

(%)

1

Організація та проведення громадських слухань.

13

33

33

21

2

Оприлюднення проектів рішень та рішень на офіційному сайті.

30

10

27

33

3

Проведення регулярних консультацій міського голови з організаціями громадянського суспільства та мешканцями громади щодо місцевої політики в різних суспільно-важливих сферах.

17

37

16

30

4

Оприлюднення звітів про діяльність міської влади.

23

37

20

20

5

Ініціювання роботи громадських рад чи інших консультаційно-дорадчих структур при органах місцевого самоврядування.

37

20

33

10

6

Включення представників організаціями громадянського суспільства до складу комісій, робочих органів, які опікуються формуванням політики при міському голові.

34

30

23

13

7

Проведення прес-конференцій з інформування про діяльність (звіт) міського голови.

13

54

20

13

8

Участь міського голови у заходах громадських організацій.

37

9

17

37

9

Відкритість міської влади для ЗМІ.

37

13

30

20

Професійність виконання міським головою своїх обов’язків

Оцінили експерти також і рівень професійності міського голови при виконанні ним прямих обов’язків. Рівно половина експертів вважає, що міський голова Рівного «скоріше професійно» виконує свої обов’язки, 20% вважає, що «скоріше непрофесійно». 17% опитаних вважають, що мер «професіонал». 7% переконані, що Володимир Хомко непрофесійно виконує свої обов’язки. Труднощі з відповіддю на це питання виникли у 6% опитаних експертів.

Експерти також оцінили окремі професійні якості міського голови, які необхідні для ефективного виконання керманичем міста покладених на нього обов’язків. Зокрема, вміння керувати, організація роботи Рівненської міської ради та її виконавчого комітету, вміння долати конфлікти.

Оцінки експертів розділились наступним чином:

№ з/п

Питання професійності виконання міським головою своїх обов’язків

Ефективна діяльність

Скоріше ефективна діяльність

Скоріше неефективна діяльність

Неефективна діяльність

Складно відповісти

(%)

1

Вміння керувати

27

43

17

0

13

2

Підбір нинішнього кадрового складу виконавчих органів Рівненської міської ради

13

17

34

13

23

3

Вміннядолатиконфлікти

13

31

23

3

30

4

ОрганізаціяроботиРівненськоїміської ради

13

30

17

0

40

5

ОрганізаціяроботивиконавчогокомітетуРівненськоїміської ради

17

23

17

3

40

Експерти дали загальну оцінку ефективності діяльності міського голови Рівного, депутатського корпусу Рівненської міської ради та виконавчого комітету

Так, скоріше ефективною роботу міського голови назвали 40% респондентів. Скоріше неефективною роботу Володимира Хомка вважають 37% експертів, ефективною – 7%, неефективною – 4% експертів.  11% учасникам опитування було складно відповісти на дане питання.

Скоріше неефективною 40% експертів назвали роботу депутатського корпусу, скоріше ефективною – 23%, неефективною – 7%, ефективною – 3% експертів.  27% опитаних експертів було складно відповісти на дане питання.

Роботу виконавчого комітету Рівненської міської ради скоріше ефективною назвали 33% опитаних експертів, 23% – скоріше ефективною, 10% – ефективною, 3% – неефективною.  30% експертів було складно відповісти на дане питання.

Громадянська мережа ОПОРА дякує за участь в опитуванні:

1. Волкову Сергію, голові ГО “ПГО(Рівне)-Народовладдя”.

2. Кривошеєву Олексію, редактор газети “ОГО”.

3. Горбачуку Миколі, керівнику спортивної громадської організації.

4. Тимченко Тимуру, режиссеру-постановщику.

5. Жужельській Оксані, старшому редактору РТБ.

6. Романюк Валентині, власному кореспонденту Радіо Свобода у Рівненській області.

7. Голубєву Віталію, головному редактору Видавничого дому “ОГО”.

8. Торбічу Володимиру, головному редактору Рівненського агентства журналістських розслідувань.

9. Пінчуку Сергію, голові правління ГО “Рівненський центр “Соціальне партнерство”.

10. Алексєєвич Світлані, методисту.

11. Шершень Мирославі, редактору відділу газети “Рівне вечірнє”.

12. Любій Валентині, педагогу-організатору підліткового клубу.

13. Кашевському Василю, президенту громадської організації “Волинський ресурсний центр”.

14. Камзьол Тамарі, помічнику вихователя дитячого садочка.

15. Кузьмич Оксані, педагогу-організатору підліткового клубу.

16. Лазаревичу Юрію, голові правління РОВВБО “Всеукраїнська мережа ЛЖВ”.

17. Мартинюку Андрію, голові Ради ММГО «Екоклуб».

18. Коваль Тетяні, кореспонденту “Рівне 1”.

19. Невинній Галині, кандидату історичних наук.

20. Галябару Василю, лікарю.

21. Пасочнику Юрію, проектному менеджеру “Волинського ресурсного центру”.

22. Первушевській Ірині, директору Рівненського міського ПДМ.

23. Цебі Артему, головному спеціалісту Рівненського представництва Держінвестицій.

24. Шинкаруку Антону, кандидату політичних наук.

25. Гембергу Сергію, директору ЦВ “Креді Агріколь Банк” м. Рівне”.

26. Терешко Юрію, завідувачу кафедри політології та соціології РДГУ.

27. Терентьєву Сергію, пастору, керівнику МГО “Новий рівень”.

28. Горецькому Олексію, голові правління Рівненської обласної громадської організації “Комітет виборців України”.

29. Мальованому Руслану, директору ТОВ “Західенергоресурс”.

30. Ковальчуку Володимиру, директор Рівненської філії Банку Хрещатик.

  • Прес-центр
  • Громадянська мережа ОПОРА
  • тел. 430718