Енергоефективні рішення для власної оселі та громади: поради Екоклубу
Генератор, павербанк та інвертор потрапили в топ пошукових запитів Google у категорії «Покупки» в Україні. Люди як можуть намагаються справлятися…
Нещодавно Мінрегіон на офіційному веб-сайті оприлюднив для громадського обговорення проект порядку проведення конкурсу на право управління багатоквартирним будинком у разі, якщо його співвласники до 1 липня не визначаться з формою управління своїм спільним майном. У проекті наказу «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з надання послуги з управління багатоквартирним будинком» описується процедура підготовки до конкурсу з надання послуги з управління багатоквартирним будинком, його проведення, визначення переможця та перелік необхідної документації, строки подання конкурсних пропозицій, кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсу. Вважаємо, що чинна редакція проекту документа містить ряд корупційних загроз:
1. Дискримінація учасників ринку через штучні «кваліфікаційні вимоги».
Так, в документі прописано кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсу, які включають в себе наявність матеріально-технічної бази, персоналу, що відповідає кваліфікаційним вимогам до професій працівників та має необхідні знання та досвід, фінансової спроможності та досвіду роботи з надання послуг у сфері житлово-комунального господарства. ОПОРА вважає за необхідне не усувати учасників узагалі від участі в конкурсі через будь-які «кваліфікаційні вимоги», а визначити ці вимоги як критерії оцінювання пропозицій, і порівнювати за ними пропозиції усіх учасників.
2. Усунення малого та середнього бізнесу від участі через групування будинків у великі «лоти».
Вважаємо за необхідне звернути увагу на те, що зміст закону «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» передбачає, що управитель призначається конкретному будинку, а не їх абстрактній кількості, як пропонує проект наказу. Тому ми наполягаємо на необхідності проведення конкурсу для кожного будинку.
3. Штучне затягування конкурсу.
Проект наказу не передбачає часових обмежень щодо розгляду конкурсних пропозицій після розкриття. Громадянська мережа ОПОРА наполягає на необхідності негайного розгляду пропозицій після відкриття конвертів.
4. Перемовини комісії з учасниками конкурсу.
Вважаємо за необхідне вилучити норми щодо можливості консультацій з окремими учасниками конкурсу під час його проведення як потенційно корупціогенну.
5. Участь пов’язаних з учасниками конкурсу осіб у конкурсній комісії.
Документ передбачає, що до складу конкурсної комісії не можуть входити представники учасника конкурсу з надання послуги та члени їх сімей. До цього переліку потрібно додати самого учасника, а також близьких осіб учасника, членів його сім’ї і осіб, близьких до посадовців та власників корпоративних прав учасника-юридичної особи.
Громадянська мережа ОПОРА наполягає на тому, що без урахування вищезазначених правок проект Наказу Мінрегіону «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з надання послуги з управління багатоквартирним будинком» буде потенційно корупційним. Тому ми закликаємо відповідальних за доопрацювання Наказу після громадського обговорення осіб врахувати перелічені правки.
За коментарями звертайтесь:
координатор житлово-комунальних та енергетичних програм
Громадянської мережі ОПОРА
Тетяна Бойко
тел: +38 063 617-97-60
________________________
Прес-центр
Громадянської мережі ОПОРА