Майже 800 тисяч гривень витратили на виборчу кампанію кандидати на посаду міського голови Рівного, що подали фінансові звіти про використання коштів виборчих фондів. Згідно звітів, більшість коштів була витрачена на розміщення передвиборчої агітації в ЗМІ та на друк агітаційної продукції.
Майже у півмільйона гривень обійшлася виборча кампанія у першому турі виборів кандидату-самовисуванцю й чинному меру Рівного Володимиру Хомку. Його виборчий фонд згідно звіту склав 439 300 грн. Варто зауважити, що більшу частину фонду склали добровільні внески фізичних осіб – 224 300 грн. Трішки менше – 215 000 грн. – власні кошти кандидата. Більшу частину коштів фонду кандидат Хомко витратив на агітацію в ЗМІ – 258 394 грн., зокрема 125 736 пішло на оплату ефірного часу на телебаченні (83 428 грн.) та радіо (42 308 грн.), а ще 132 657 грн. – на публікації в друкованих ЗМІ. Також 96 640 грн. пішло на виготовлення друкованих матеріалів передвиборчої агітації. Крім того, інші витрати кандидата склали витрати 84 198 грн. Зокрема 26 358 грн. використано на інші послуги, пов’язані із проведенням передвиборчої агітації (1495 грн. витрачено на оренду приміщень для проведення публічних дебатів, дискусій, прес-конференцій, 994 грн. – на оренду приміщень для проведення зборів громадян та 23 868 грн. – на послуги поштового зв’язку). Ще 57840 грн. пішли на інші витрати (розміщення друкованих агітаційних матеріалів на носіях зовнішньої реклами, проведення публічних заходів за підтримки кандидата, а також оприлюднення інформації про таку підтримку). 112 грн. залишилися у фонді невикористаними.
Майже в половину менше коштів витратив кандидат від «Блоку Петра Порошенка «Солідарність» Олексій Муляренко – 205 232 грн. Усі ці кошти згідно звіту є власними коштами кандидата. З цих коштів Олексій Муляренко використав 30 765 грн. на виготовлення матеріалів передвиборчої агітації, а 140 927 грн. пішли на розміщення агітаційних матеріалів у ЗМІ (91 157 грн. – оплата ефірного часу на ТБ (47 429 грн.) та радіо (43 728 грн.) й 49 769 грн. – публікації в друкованих ЗМІ). Інші витрати склали 33 540 грн. (10 000 грн. пішли на оренду обладнання та технічних засобів та 10 200 грн. – на оплату поштового зв’язку, 13 340 грн. – інші витрати пов’язані з розміщення друкованих агітаційних матеріалів на носіях зовнішньої реклами, проведення публічних заходів за підтримки кандидата, а також оприлюднення інформації про таку підтримку).
Менш як в 100 000 грн. вклався кандидат від «Громадського контролю», конкурент Володимира Хомка у другому турі виборів мера м. Рівного Дмитро Якимець – 92 400 грн. Усі ці кошти надійшли на рахунок як добровільні внески фізичних осіб. Левова частка цієї суми, а саме 74 101 грн., пішли на розміщення агітаційних матеріалів в ЗМІ. Зокрема, 40 202 грн. Дмитро Якимець витратив на оплату ефірного часу на ТБ (28 000 грн.) та радіо (12 202 грн.), а ще 33 899 грн. – на публікацію агітації в друкованих ЗМІ. Ще 6000 грн. кандидат використав на виготовлення матеріалів передвиборчої агітації. Також 10 936 грн. пішли на інші витрати – розміщення друкованих агітматеріалів на носіях зовнішньо реклами, проведення заходів за підтримки кандидата. 1362 грн. з виборчого фонд залишилися не використаними.
Майже 50 тисяч гривень (45 536 грн.) склав виборчий фонд кандидата від «Сили людей» Зураба Кантарії. Згідно звіту це власні кошти кандидата. Майже усю суму Зураб Кантарія витратив на виготовлення матеріалів передвиборчої агітації (42 836 грн.). Ще 2 700 грн. було витрачено на розміщення агітматеріалів в ЗМІ, а саме в друкованих виданнях.
Найменше, в порівнянні з іншими, а саме 12 050 грн., склав виборчий фонд кандидата на посаду міського голови Рівного Вікторії Шинкаренко, що балотувалася як самовисуванець. 7 500 грн. з них – це власні кошти кандидата, а 5 000 грн. – добровільні внески. 12 029 грн. з них пішли на друк агітматеріалів, а 20 грн. залишилися на виборчому рахунку.
Зазначимо, що це лише офіційні цифри. Насправді ж витрати кандидатів, вочевидь, були більшими, адже деякі з них почали агітаційну діяльність ще до офіційного старту виборчої кампанії, проводили її до відкриття виборчого фонду, а впродовж кампанії спостерігачі ОПОРИ неодноразово фіксували факти розповсюдження агітації без вихідних даних, тобто такої, що не була оплачена з виборчого фонду кандидатів.
Ні проміжних, ні остаточних фінансових звітів не подали кандидати на посаду міського голови Рівного Олексій Бучинський (ВО «Свобода»), Юлія Герасимюк (самовисування), Григорій Зарічнюк («Громадянська позиція»), Олександр Лащук («Європейська партія»), Олег Ляшко (самовисування), Василь Цинко (самовисування).
Нагадаємо, відповідно до п. 6 ст. 71 Закону України «Про місцеві вибори», розпорядник поточного рахунку виборчого фонду кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посади сільського, селищного, міського голови, старости зобов’язаний не пізніш як за п’ять днів до дня голосування подати до відповідної територіальної виборчої комісії проміжний фінансовий звіт за період з дня відкриття поточного рахунку виборчого фонду до десятого дня до дня голосування за формою, встановленою Центральною виборчою комісією. Розпорядник поточного рахунку виборчого фонду кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посади сільського, селищного, міського голови, старости зобов’язаний не пізніш як на сьомий день після дня голосування (у разі включення кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости до виборчого бюлетеня для повторного голосування – не пізніш як на сьомий день після дня повторного голосування) подати до відповідної територіальної виборчої комісії остаточний фінансовий звіт за формою, встановленою Центральною виборчою комісією. А у разі призначення відповідною територіальною виборчою комісією повторного голосування розпорядник поточного рахунку виборчого фонду кандидата на міського голову, включеного до виборчого бюлетеня для повторного голосування, зобов’язаний не пізніше ніж за п’ять днів до дня повторного голосування подати до відповідної територіальної виборчої комісії проміжний фінансовий звіт за період з дня, наступного за днем офіційного опублікування рішення відповідної територіальної виборчої комісії про призначення повторного голосування, до сьомого дня перед днем повторного голосування за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.
За коментарями звертайтеся:
Анатолій Бондарчук
координатор виборчих програм Громадянської мережі ОПОРА у Рівненській області
+380969187408
(#вибори2015 #elect_ua #opora #опора)
Довідково:
Громадянська мережа ОПОРА провадить громадське спостереження за місцевими виборами в Україні, які відбудуться 25 жовтня 2015 року. Громадське спостереження ОПОРИ – це сфера діяльності мережі, спрямована на об’єктивну оцінку процесу підготовки та проведення виборів, а також на запобігання порушенням виборчого законодавства через ефективно організований громадський контроль. Починаючи з 5 вересня, у всіх регіонах України працюють 144 довготермінові спостерігачі, до яких приєднаються понад 3000 короткотермінових спостерігачів у день голосування. Слідкуйте за останніми новинами на
сайті ОПОРИ та
Мапі порушень «Місцеві вибори 2015». Рекомендуємо кожному спостерігачу, журналісту й активним громадянам завантажити
мобільний додаток «Місцеві вибори» для Android.
___________________________
Прес-центр
Громадянської мережі ОПОРА