Громадянська мережа ОПОРА проаналізувала вартість розміщення передвиборної агітації під час виборчого процесу у друкованих виданнях, радіо та на телебаченні Рівненщини. Так, найдорожчою є секунда ефірного часу на телеканалі «Рівне 1». Серед друкованих ЗМІ за вартістю розміщення політичної реклами лідирують газети «Рівне Вечірнє», «ОГО» та «Рівне Експрес».
Згідно з отриманою інформацією, вартість одиниці ефірного часу для проведення передвиборної агітації за 1 секунду на місцевому телебаченні наступна:
– телеканал
«Рівне 1» – 36 грн./сек у вечірній час, 24 грн./сек у денний час, 12 грн./сек у ранковий час; ефір – 24 грн./сек у денний та вечірній час та 12 грн./сек у ранковий час;
– телеканал
«Сфера ТВ» – 19 грн./сек; сюжет – 8 тис. грн., гість програми – 8 тис. грн.;
– телеканал
«РИТМ» – 15 грн./сек;
Що стосується друкованих змі, то найбільшу вартість за сантиметр квадратний має місцева газета «Рівне Вечірнє»: від 15 до 28 грн./см2 залежно від номерації та типу (чорно-біла чи кольорова) сторінки. У газеті «Рівне Експрес» вартість від 11 до 20 грн./см2.
Розцінки за розміщення агітаційних матеріалів у газеті «ОГО» становлять від 11 до 25 грн./см2. Зокрема, найбільша ціна першої повнокольорової сторінки – 25 грн./см2, найнижча – шоста і далі чорно-білі сторінки – 11 грн./см2. Вартість написання статті 500 грн.
Передвиборна агітація у громадсько-політичній газеті Рівненської області «Вільне слово» вартує: 8,19 грн./см2 на першій сторінці; 7,21 грн./см2 на останній сторінці та 5,57 грн./см2 на чорно-білих сторінках видання.
Інші місцеві видання Рівного мають розцінки: газета «Рівне Ракурс»: перша сторінка – 11 грн./см2, внутрішні сторінки – 9,5 грн./см2; газета «Сім днів» – 9 грн./см2; газета «Вісті Рівненщини» – 6,8 грн./см2; газета «Волинь» – 5 грн./см2.
Газета Березнівського району «Надслучанський вісник» розміщує політичну рекламу за ціною 5,66 грн./см2 .
У прейскуранті місцевої газети Володимирецького району «Володимирецький вісник» вказано, що агітаційні матеріали під час виборчої кампанії – згідно закону про вибори.
Місцева газета «Вараш» має найдорожчі розцінки серед районних газет Рівненщини: 15 грн./см2 на першій сторінці та 8 грн./см2 на інших сторінках.
За один сантиметр квадратний політичної реклами на сторінках місцевої газети селища Гоща «Рідний край»рекламодавець заплатить 8 грн./см2 за кольорову публікацію та 6 грн./см2 за чорно-білу.
Видання Дубенського району «Замок» та «Дзеркало Плюс» розміщують агітаційні матеріали за 5 грн./см2.
Громадсько-політична газета Здолбунівщини «Нове життя» встановила вартість політичної реклами у розмірі 4,45 грн./см2 на першій сторінці та 3,4 грн./см2 – з другої до восьмої сторінках.
«Вісник Демидівщини» впродовж виборчого періоду публікує агітаційні матеріали за 9 грн./см2 на першій сторінці видання та 6 грн./см2 – на наступних сторінках.
Видання «Новини Костопільщини» визначила вартість у розмірі 4,5 грн./см2 .
В Острозькому районі видання «Життя і слово» розміщує передвиборчу агітацію за наступними цінами: перша сторінка вартує 10 грн./см2, остання – 8 грн./см2 та внутрішні – 6,5 грн./см2. У газеті «Замкова гора» розцінки на політичну рекламу: перша сторінка – 8 грн./см2, з другої до дванадцятої сторінок – 4 грн./см2.
Вартість агітаційних матеріалів у газеті Радивилівського району «Прапор перемоги» – 7 грн./см2 (з другої сторінки).
Місцеве видання «Новини Рокитнівщини» розміщує агітаційні матеріали за 12 грн./см2 на першій сторінці та 10 грн./см2 – на інших сторінках.
Газета «Сарненські новини» публікує політичну рекламу за 9,6 грн./см2 .
Відповідно до ч. 1 ст. 61 Закону «Про вибори Президента України» телерадіоорганізації мають не пізніш як за дев’яносто днів до дня виборів опублікувати в друкованих ЗМІ розцінки вартості однієї хвилини чи секунди ефірного часу. Аналогічно, згідно з ч. 8 ст. 63 цього Закону друковані ЗМІ зобов’язані не пізніш як за дев’яносто днів до дня виборів опублікувати розцінки одиниці вартості друкованої площі.
У ч. 6 ст. 63 Закону йдеться: «Агітаційні матеріали публікуються на підставі угоди, що укладається між розпорядником поточного рахунку виборчого фонду кандидата на пост Президента України та редакцією друкованого засобу масової інформації. Без укладання угоди та надходження коштів на рахунок редакції друкованого засобу масової інформації публікація цих матеріалів забороняється».
Згідно з ч. 6 ст. 60 Закону, розцінки вартості одиниці друкованої площі та одиниці ефірного часу для проведення передвиборної агітації не можуть змінюватися протягом виборчого процесу. Засіб масової інформації не може надавати знижку на оплату окремому кандидату на пост Президента України чи партії, що висунула кандидата на пост Президента України. Ця законодавча норма повинна гарантувати принцип рівності умов і доступу усім суб’єктам виборчого процесу для реалізації права на здійснення передвиборної агітації
За коментарями звертайтеся:
Михайло Балик, координатор спостереження за виборами Громадянської мережі ОПОРА у Рівненській області
тел.: 09383 38 345
Олена Чудінович, комунікаційниця Громадянської мережі ОПОРА у Рівненській області