Cоціальні антитютюнові ролики на Першому Національному розкажуть правду про наслідки куріння

Дата: 12.12.2008
 15 грудня стартує антитютюнова рекламна кампанія на українському телебаченні. «Перший Національний» транслюватиме соціальні ролики, які чи не вперше в історії будуть закликати українців з телеекранів кинути курити. Реклама виходитиме в три хвилі до травня 2009 р.: 15 грудня – 18 січня, 9 лютого – 15 березня, 6 квітня – 10 травня. Розмістити антитютюнову рекламу погодилися також телеканали у Львові, Запоріжжі та Криму.

Два ролики на 15 с. та 30 с. виходитимуть на «Першому Національному» в прайм-тайм.

Перший ролик має донести ключове повідомлення антитютюнової кампанії – кожна сигарета шкодить вашому здоров’ю. Відеоряд складають: курець, легені якого заповнюються димом, а також, швидка „нарізка” кадрів з наслідками хвороб. Закадровий текст: „Сигарети з’їдають тебе живцем… Куріння неминуче уражає всі важливі органи і тканини вашого тіла: серце, легені, рот, зуби, гортань, і навіть мозок… Сигарети з’їдають тебе живцем! Кинь курити сьогодні!”

Другий ролик доносить проблему отруєння дітей пасивним курінням від навколишніх курців.

Попередження про небезпеку тютюнокуріння – одна з 6 стратегій, які Всесвітня організація охорони здоров’я визнала ефективною в боротьбі з курінням у поєднанні із повною забороною реклами та спонсорства тютюнових виробів, звільнення від тютюнового диму та збільшенням акцизів.

Ці два ролики були створені у Нью-Йорку на замовлення Департаменту із охорони здоров’я міської ради Нью-Йорка, котрий безкоштовно передав право на трансляцію роликів в Україні. Виконавцем стало відоме Агентство «DCF/Mind4». Зокрема, у місті Нью-Йорк, визнаному лідеру з боротьби з курінням, результатом кампанії ( котра включала ще рекламу на радіо та зовнішніх носіях) стало зменшення куріння серед підлітків на 20% з 2005 по 2007 роки. За шість років поширеність куріння в місті зменшилась із 17,6 до 8,5%.

Рівень поширеності куріння в Україні один із найвищих в світі – ми на 11 місці. У нас курить 67% чоловіків та 20% жінок. „Ми сподіваємося, що ролики допоможуть людям задуматися і більшість буде кидати курити, а молодь – не розпочинатиме. Сьогодні це ініціатива двох громадських організацій «Форуму молодих лідерів України» та Коаліції «За вільну від тютюнового диму Україну». Водночас хочемо, щоб у 2009 р. вже держава фінансувала антитютюнову рекламу і відкриття гарячих ліній. Адже ці державні заходи заплановані в рамках Державної цільової соціальної програми щодо зменшення шкідливого впливу тютюну на здоров’я населення України на 2008-2012 рр., на яку Міністерство Охорони Здоров’я просить всього 35 млн грн.”, – каже Сергій Гончар, голова Коаліції громадських організацій «За вільну від тютюнового диму Україну».

«Антитютюнова соціальна реклама є дуже важливою для того, щоб показати людям реальні наслідки тютюнокуріння, а не ту брехню, яку розказують тютюнові компанії з так званих «соціальних» бігбордів та реклам. Бо тютюнокуріння – це наркотична залежність, яка призводить до інсультів, раку, екземи, викиднів, язв шлунку та як наслідок передчасної смерті. І люди мають право про це знати», – каже Ігор Шевченко, засновник Форуму молодих лідерів України.

«Перший Національний має головну функцію – соціальну. Це одна з причин, чому ми регулярно підтримуємо акції, які пропагують здоровий спосіб життя. Питання куріння в нашій державі стоїть особливо гостро, і, в першу чергу, це стосується молоді, яка зараз дуже ослаблена. Варто пам’ятати, що ЗМІ мають певну владу в своїх руках і повинні думати та турбуватись про наступні покоління. Тому такі кампанії обов’язково потрібно проводити та підтримувати. Щодо роликів, то вони мають сильний емоційний вплив, вони неголослівні і зображають всю правду наслідків цієї пагубної звички, і головне – вони ефективні», – зазначив віце-президент НТКУ Андрій Чернюк.

Про ефективність рекламної кампанії розповість у травні у Всесвітній День без тютюну дослідження Київського міжнародного інституту соціології.

Наукове обґрунтування ефективності кампаній в медіа є очевидним і підтримано ВООЗ. Для прикладу, в Австралії уже декілька років підряд рекламна кампанія в ЗМІ є ключовою стратегією контролю над споживанням тютюнової продукції. Рівень поширеності куріння серед дорослого населення знизився з 22,9% до 18,4 % у 2005 році. Окрім цього, в той же період середнє споживання сигарет знизилось із 15,4 до 13 сигарет в день.

 

Громадські організації з радістю нададуть ролики для трансляції на інших телеканалах України!

 

Коаліція «За вільну від тютюнового диму Україну»

 

 

Довідка:

Ролик можна отримати звернувшись до Громадянської мережі ОПОРА.