Місцеві видання Рівненщини публікують матеріали з ознаками «джинси» та «чорного піару»

Дата: 23.12.2018

З початку грудня у місцевих виданнях Рівненської області Громадянська мережа ОПОРА зафіксувала низку публікацій, що мають ознаки «джинси» та «чорного піару». Зокрема, матеріали з ознаками прихованої політичної реклами розміщені щодо потенційних кандидатів у Президенти: Юлії Тимошенко, Петра Порошенка, Олега Ляшка, Анатолія Гриценка, Сергія Тарути, Андрія Садового та Володимира Гройсмана.

У місцевих виданнях Рівненщини опубліковані матеріали про потенційну кандидатку, лідерку Всеукраїнського об’єднання «Батьківщина» Юлію Тимошенко. У місцевій газеті Здолбунівщини «Нове життя» (№98-99 від 21 грудня 2018 року) та у газеті «Рівне Ракурс» (№50 від 20 грудня 2018 року) розміщені однакові матеріали з назвою «України майбутнього: хто з політиків пропонує хоч щось для молоді?»

Крім цього, у газетах опубліковані матеріали, що можуть мати ознаки «чорного піару» проти Юлії Тимошенко. Зокрема, у газеті «Рівне Вечірнє» (№51 від 20 грудня 2018 року) опубліковано статтю «Тимошенко – «представниця старого політичного класу, який виявився не спроможним побудувати державність»,  у «Рівне Експрес» (№51 від 20 грудня 2018 року) – «Політика з присмаком газу: зворотна сторона Тимошенко», у «Рівне Вечірнє» (№49 від 6 грудня 2018 року) – «Тимошенко уклала союз з Коломойським проти Порошенка, – західний політолог. А ще в руках Коломойського – Зеленський та Шевченко» та «Не дай Бог з моїм сином буде щось не так, ти з Юлькою ляжеш», – батько пораненого і полоненого Росією моряка пригрозив Тимошенко і Ляшку», у газеті «Рівне Експрес» (№49 від 6 грудня 2018 року) – «Тимошенко помилилася у розрахунках. Каплін обіцяє вдвічі більше» та «Права рука» Тимошенко Сергій Власенко нецензурно облаяв жінку».

Неодноразово зустрічаються публікації про потенційного кандидата, лідера «Блоку Петра Порошенка «Солідарність» Петра Порошенка: усі вони стосуються затвердження статуту автокефальної української церкви. Так, у газеті «Рівне Вечірнє» (№51 від 20 грудня 2018 року) розміщена публікація «Місце в історії для Петра. «Православний тріумф Петра Порошенка», у газеті «Рівне Експрес» (№51 від 20 грудня 2018 року) – «Україна отримала автокефалію. Порошенку допомогло саме Боже провидіння»,  у «Рівне Експрес» (№49 від 6 грудня 2018 року) – «Порошенко здобуває автокефалію для України», а також у газетах «Володимирецький вісник» (№48 від 6 грудня 2018 року) та «Рівне Вечірнє» (№49 від 6 грудня 2018 рок) – «Томос – це ще один Акт проголошення незалежності України»

У п’яти грудневих газетах йдеться про заслуги потенційного кандидата на посаду Президента, лідера Радикальної партії Олега Ляшка. У газеті «Рівне Вечірнє» (№51 від 20 грудня 2018 року) розміщена публікація «Олег Ляшко: Наша мета – контроль, закон і порядок», у газеті «Рівне Ракурс» (№50 від 20 грудня 2018 року) – публікація «Олег Ляшко: «Наше головне завдання – відновити справедливість», у газеті «Рівне Експрес» (№51 від 20 грудня 2018 року) – «Олег Ляшко: Не дамо закрити лікарню у Дядьковичах», у газеті «Володимирецький вісник» (№48 від 6 рудня 2018 року) – «Олег Ляшко: наші зміни мають припинити безлад» та у «Рівне Експрес» (№49 від 6 грудня 2018 року) – «Олег Ляшко публічно відзвітував про роботу в раді»

Також у газеті «ОГО» (№51 від 20 грудня 2018 року) опублікований матеріал очільниці обласного осередку «Радикальної партії Олега Ляшка» Оксани Лозової з назвою «Оксана Лозова: «Найголовніше зараз мати віру і надію на краще!», де сказано: «На мою думку, найкращий майбутній Президент України – Олег Ляшко».

Про потенційного кандидата, лідера партії «Громадянська позиція» Анатолія Гриценка опубліковані наступні матеріали: у газеті «Вільне слово» (№51 від 20 грудня 2018 року) – «Об’єднання демократичної опозиції: Гриценка підтримали Томенко та Катеринчук», у газеті «Вільне слово» (№50 від 13 грудня 2018 року) – «Наше завдання: вивести людей зі стану безнадії і страху», – Гриценко і Чумак об’єдналися заради перемоги на виборах Президента», у газеті «7 днів» (№49 від 6 грудня 2018 року) – «Гриценко розповів, як вплине воєнний стан на життя українців» .

Крім цього у газеті «Рівне експрес» (№49 від 6 грудня 2018 року) опублікований матеріал «Полковник, який пересидів війну на дачі… Анатолій Гриценко невдало робить із себе «жертву режиму», який може мати ознаки «чорного піару».

Публікація про потенційного кандидата в Президенти України, лідера політичної партії «Основа» Сергія Тарути з назвою «Сергій Тарута: «Ми знаємо, як зменшити ціну газу для населення, і неодмінно це зробимо» розміщена у місцевих газетах «Рівне Вечірнє» (№51 від 20 грудня 2018 року) та «Рівне Експрес» ((№51 від 20 грудня 2018 року). Також у місцевих виданнях розміщені публікації «Повага до кожного – головне для партії «Основа» у газеті «Рівне Ракурс» (№49 від 13 грудня 2018 року) і «Основа: повага до старшого покоління» у газетах «7 днів» (№49 від 6 грудня 2018 року) і «Рівне Експрес» (№49 від 6 грудня 2018 року)

В останніх номерах місцевих газет опубліковані матеріали про ймовірного потенційного кандидата у Президента України Володимира Зеленського з однаковим змістом та назвою «Вова Зеленський – зоряний час Ігоря Коломойського!». Така публікація з’явилася у газетах «Рівне Вечірнє» (№51 від 20 грудня 2018 року), «Рівне Ракурс» (№50 від 20 грудня 2018 року) та «Рівне Експрес» (№51 від 20 грудня 2018 року). Вищезгаданий матеріал може мати ознаки «чорного піару».

Публікація про потенційного кандидата, нинішнього Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана розміщена у газеті «Рівне Експрес» (№51 від 20 грудня 2018 року) з назвою «Чому уряд Гройсмана розпочинає новий етап децентралізації».

Матеріал про потенційного кандидата, лідера політичної сили «Самопоміч» Андрія Садового наведено у газеті «Рівне Вечірнє» (№49 від 6 грудня 2018 року) з назвою «Про воєнний стан та майбутні вибори від народного депутата України від «Самопомочі» Руслана Сидоровича».

При цьому, у газетах «Рівне Вечірнє», «Рівне Ракурс», «Рівне Експрес», «Вільне слово», «7 днів», «ОГО» та «Володимирецький вісник» матеріали з ознаками прихованої політичної реклами не відокремлені від інших та жодним чином не марковані. У виданні Здолбунівщини «Нове життя» матеріал «Україна майбутнього: хто з політиків пропонує хоч щось для молоді?» має позначку «§»; на останній сторінці газети пояснено: «§ – стаття опублікована на комерційній основі».

«Перш за все, «джинса» або ж прихована політична реклама в засобах масової інформації порушує журналістські стандарти щодо неупередженості та збалансованості матеріалів. Крім цього, нагадаємо, що після старту виборчого процесу усі агітаційні матеріали необхідно маркувати», – наголошує координатор спостереження за виборами Громадянської мережі ОПОРА у Рівненській області Михайло Балик.

Громадянська мережа ОПОРА нагадує, що відповідно ч. 10 ст. 64 Закону України «Про вибори Президента України» включення до інформаційних теле-, радіопрограм передвиборних агітаційних матеріалів кандидатів на пост Президента України або політичної реклами забороняється. Політична реклама повинна бути відокремлена від інших матеріалів і означена як така.

Крім цього, згідно з ч. 3 ст. 9 Закону України «Про рекламу» інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару та який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих особи чи товару, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою «Реклама» чи «На правах реклами».

За коментарями звертайтеся:

Михайло Балик, координатор спостереження за виборами Громадянської мережі ОПОРА у Рівненській області

тел.: 093 83 38 345

e-mail: rivne@opora.org.ua

Олена Чудінович, комунікаційниця Громадянської мережі ОПОРА у Рівненській області

 

Веб-сайт | Моніторинг парламенту | Фейсбук | Твіттер

(#вибори; #opora; #опора)