Олімпіади та МАНи: хто з рівненських шкіл готує найбільше переможців

Дата: 26.12.2018

Підготовка учнівських наукових робіт, участь в олімпіадах та Малій академії наук України (МАН) заохочує учнівську молодь до саморозвитку, показує їх рівень знань та інтелекту, а ще –  показує також рівень викладацької діяльності у школі та демонструє фаховість викладацького персоналу у навчальних закладах. Адже підготовка кожної МАНівської роботи чи старання над кожним етапом шкільних олімпіад вимагають багато зусиль не лише в учнів, а й у вчителів.  

Громадянська мережа ОПОРА проаналізувала участь учнівської молоді 38 середніх навчальних закладів міста Рівне1 (шкіл, гімназій, ліцеїв, навчально-виховних закладів, колегіумів та інших навчальних закладів) в олімпіадах та Малій академії наук України (інформація про кількість призерів олімпліад та МАНу ІІ, ІІІ та IV етапів отримана у відповідь на запит Рівненської міської ради) за 2016 – 2017 навчальний рік.

Рівненські школярі на олімпіадах

Олімпіади – це не тільки змагання в освітній площині, які заохочують учнівську молодь до вивчення окремих предметів, а й шанс для школярів показати свій рівень знань та інтелекту . В Україні олімпіади з навчальних предметів відбуваються у чотири етапи: шкільні (I), районні (II), обласні (III) олімпіади та фінальний – Всеукраїнський – IV етап2.

Найбільшу кількість призерів олімпіад ІІ етапу серед рівненських навчальних закладів мають:

  • Рівненський навчально-виховний комплекс № 12 – 62 призери;
  • Рівненська гуманітарна гімназія Рівненської міської ради – 54 призери;
  • Природничо-математичний ліцей «Елітар» Рівненської міської ради – 49 призерів;
  • Рівненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №22 та №27 мають по 38 призерів.

По кількості призерів ІІІ районного етапу лідирує Рівненська гуманітарна гімназія з 16 призерами. По 12 учнів–переможців мають Рівненська спеціалізована  школа І-ІІІ ступенів № 15 та Рівненський навчально-виховний комплекс № 12. По 9 призерів: Рівненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 22 та Природничо-математичний ліцей «Елітар».

Лише 8 з 38 навчальних закладів Рівного вибороли місце у фіналі та стали переможцями IV етап. В результаті, Рівненська гуманітарна гімназія має 6 призерів, Рівненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 27 має 2 та шість закладів – по одному переможцю (Рівненська спеціалізована  школа І-ІІІ ступенів № 15, Рівненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 22, Рівненський  економіко-правовий ліцей, Рівненський навчально-виховний комплекс № 12, Рівненський навчально-виховний комплекс № 19 та Рівненський навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – спеціалізована спортивна школа №26»).

 

Мала академія наук України  – шлях до саморозвитку молоді

Мала академія наук виконує функції позашкільної освіти, стимулюючи кожного учня до самореалізації. Навчально-виховний процес в МАН будується таким чином, щоб учні самостійно змогли спробувати себе у позашкільній діяльності для здобуття нових знань, умінь і навичок.

Після І етапу МАНу з великим відривом лідирує Природничо-математичний ліцей «Елітар» – 177 призерів. Далі йдуть  Рівненський  економіко-правовий ліцей – 55 призерів та  Рівненський навчально-виховний комплекс «Колегіум» – 31 призер.  По 22 призери у Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 23, №27 і Рівненської української гімназії.

Найбільшу кількість призерів після ІІ етапу, знову ж таки, має Природничо-математичний ліцей «Елітар» – 35 призерів та  вдвічі менше у Рівненської української гімназії– 17 призерів. Майже однакова кількість переможців у трьох навчальних закладах: Рівненська гімназія  «Гармонія» – 11 призерів, Рівненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 27 та Рівненський навчально-виховний комплекс «Колегіум» по 10 призерів.

В результаті ІІІ етапу Природничо-математичний ліцей «Елітар» отримав 5 призерів, Рівненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №15 та Рівненський навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – спеціалізована спортивна школа №26» – 2 призери. Також 10 навчальних закладів отримали по 1 призеру.

Жодного переможця на усіх трьох етапах не має 4 навчальних заклади: Рівненські загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів № 6 , № 10 , № 22 та Рівненський навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок» № 17 .

 

P.S. Для кращого сприйняття, Природничо-математичний ліцей «Елітар» не відображений в інфографіці, оскільки має найбільшу кількість переможців усіх трьох етапів МАНу: І етап – 177 переможців, ІІ етап – 35 призерів та ІІІ етап – 5 призерів. Таким чином, це візуально зменшує кількість призерів інших шкіл, порівняно з  Природничо-математичним ліцеєм «Елітар».  

У яких школах Рівного готують найбільше призерів олімпіад та МАНу?

Для наочного представлення рівня підготовки школярів в олімпіадах та Малій академії наук, Громадянська мережа ОПОРА проаналізувала першість за кількістю переможців, створивши рейтинг навчальних закладів Рівного за кількістю призерів. При цьому, до уваги бралися показники олімпіад та МАН кожного етапу, яким було присвоєно коефіцієнт (вага впливу):

  • ІІ етап олімпіад та І етап МАНу – 0,25 бала;
  • ІІІ етап олімпіад та ІІ етап МАНу – 0,5 бала;
  • IV етап олімпіад та ІІІ етап МАНу – 1 бал.

У підсумку, рейтинг лідерів виглядає наступним чином:

  • Природничо-математичний ліцей «Елітар» – 83,5 бала;
  • Рівненська гуманітарна гімназія – 36,5 бала;
  • Рівненська українська гімназія – 27 балів;
  • Рівненський економіко-правовий ліцей – 26,75 бала;
  • Рівненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 27 – 25,5 бала.

Найменшу кількість балів отримали Рівненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6 та Рівненський навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок» № 17 – по 0,5 балів. Рівненська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 16 має 0,75 балів, а Рівненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4 та Рівненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 10 по 1 балу.

 

Звичайно, одна лише підготовка до олімпіад чи Малої академії наук не показує рівень викладання в школах та якість отриманих знань учнями, в цілому. Для комплексного аналізу навчального закладу необхідно весь спектр чинників, які можуть вплинути на досягнення та інтелект школярів.

Одним із інструментів, який структуризує дані на різних рівнях функціонування освітньої галузі є портал Good education  (http://rivne.good-e.org.ua/), розроблений у 2018 році Громадянською мережею ОПОРА спільно з TechSoup в рамках ініціативи “Дані міст”. Портал містить інформацію про:

  • освітній процес (профілі, гуртки, факультативи, вчителі та їх компетенції, показники ЗНО, МАН, Олімпіад);
  • заклад як комунальне та інфраструктурне середовище (фінансування закладу, стан ремонту, ресурсна база й потреби закладу, енергоефективність);
  • локація школи/садочка (розташування, транспортне сполучення, безпекова інформація: світлофори, переходи, інформація про аварійність, злочинність у районі);
  • батьківський клуб (активні громадяни, які використовують ресурс, наповнюють його, комунікація між ними, їх відгуки, оцінки та рейтинги).

_______________

1У відповідь на запит Рівненської міської ради не отримано інформації щодо кількості призерів олімпіад та МАНу Рівненського навчально-виховного комплексу №1, Рівненського навчально-виховного комплексу №37, Рівненської вечірньої загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів та Рівненського навчально-реабілітаційного центру «Особлива дитина».

2 При аналізі кількості переможців олімпіад до уваги не брався І етап через відсутність інформації у відповідь на запит Рівненської міської ради.

 

За детальнішою інформацією звертайтеся:

Володимир Якшин,

Громадянська мережа ОПОРА

тел.:  098 66 31 923

e-mail: rivne@opora.org.ua

 

Ця діяльність реалізовується коаліцією громадських організацій «Рада реформ Рівного» в рамках Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні. Зміст цієї публікації є винятковою відповідальністю «Ради реформ Рівного»  i не обов’язково відображає погляди USAID або уряду США.