Перевізники вчергове перегнули владу та громадськість через коліно

Дата: 03.03.2015

20150303091504У Рівненській області перевізники самовільно і всупереч встановленому законом порядку підняли вартість проїзду на міжміських маршрутах.

27 лютого 2015 року вартість проїзду на міжміських маршрутах суттєво збільшилася, зокрема, на 50% подорожчав проїзд на маршруті «Рівне-Здолбунів». Тепер, щоб з Здолбунова заїхати в Рівне і навпаки потрібно платити 9 гривень, а не 6 гривень як це було раніше. Піднялася вартість проїзду і по місту Здолбунову. Тепер замість 2 гривень перевізники хочуть, щоб мешканці платити – 3 гривні.

Підвищення тарифів на міжміському сполученні можливе лише після відповідного розпорядження Обласної державної адміністрації. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)» ОДА мають право регулювати тарифи на перевезення пасажирів в міжміському внутрішньообласному сполученні. Проте, таке розпорядження відсутнє.

Більше того, на сайті Рівненської обласної державної адміністрації розміщений матеріал «Самочинне підняття тарифів – протизаконне». У якому директор департаменту економічного розвитку і торгівлі ОДА Ігор Тимошенко заявив, що самовільне підняття вартості проїзду на міжміських перевезеннях, яке днями анонсували перевізники, суперечить закону. Відповідно, може каратися від накладання штрафів на перевізника і аж до розірвання угоди та позбавлення ліцензії на перевезення.

Зважаючи на це, на даний момент в області чинними є тарифи на перевезення, які були затверджені розпорядженням голови Рівненської ОДА від 15 травня 2014 року. У даному розпорядженні тарифи на перевезення пасажирів автобусами приміського та міжміського внутрішньообласного сполучення закріплені на рівні 0,30 грн. за 1 пасажиро-кілометр. Тепер рахуємо яка вартість проїзду мала бути по маршруту «Рівне – Здолбунів», множимо відстань у 18 кілометрів між містами на 30 копійок за один пасажиро-кілометр і отримуємо суму у розмірі 5,4 грн. Виходить, що ми ще й переплачували.

Тепер рахуємо новий тариф від перевізників і дізнаємося звідки взялася вартість нового тарифу. Так, 9 грн. ділимо на 18 кілометрів і отримуємо 0,5 грн. за 1 пасажиро-кілометр. Виходить, що перевізники підвищили на 40% вартість пасажиро-кілометру і звідси така ціна на проїзд. Не забуваємо, що вони це зробили самовільно. Зрозуміло, що піднімаються ціни на пальне, але це не може бути аргумент, коли нехтується законний порядок. Так, тарифи можна підняти. Всі розуміють, що ціни на пальне ростуть, хоча заробітні плати лишаються незмінними. Проте, має бути дотриманий визначений порядок. Якщо цей порядок не подобається, то перевізники мають впливати на його зміну, а не піднімати ціни. Ціни завжди підняти простіше, бо людям нікуди діватися, на роботу потрібно їздити, а от боротися за зміну правил гри ніхто боротися не хоче.

Тому я бачу тут декілька виходів, як можна тиснути на перевізників:

1) платити за чинними тарифами;

2) писати скаргу в обласну прокуратуру, щоб вони відреагували на незаконні дії перевізників;

3) більше ходити по місту пішки, пересідати на велосипеди;

4) не бійтеся відстоювати свої права, на Майдан ми ж не боялися виходити.

На останок додам, що знайшов на сайті Рівненської ОДА проект розпорядження голови адміністрації, яким планується збільшити вартість 1 пасажиро-кілометра до 0,4 грн. За цим тарифом, якщо він буде затверджений, щоб заїхати з Здолбунова в Рівне доведеться платити 7,2 грн. (18*0,4=7,2).

P.S. Якщо ми не будемо реагувати на підняття тарифів, то їх з часом легалізують, а представники влади скажуть, що «ну Ви ж промовчали, то значить Вас все влаштовує». Отак от.

 

___________________________
Прес-центр
Громадянська мережа ОПОРА