На Рівненщині потенційні кандидати, які неформально розпочали власну виборчу кампанію, продовжують застосовувати технології, пов’язані з матеріальними стимулами виборців.
У суботу, 29 серпня, на рівненському стадіоні «Мототрек» відбулася міжнародна гонка зі спідвею, присвячена 30-річчю перемоги рівненського СК «Сигнал» у чемпіонаті СРСР. Подію, яка зібрала на трибунах близько 10 тисяч чоловік, не оминули й потенційні кандидати на посаду міського голови Рівного.
Перед початком гонки діючий міський голова Рівного Володимир Хомко, який водночас є потенційним кандидатом в мери, заявив, що нещодавнє присвоєння йому членської картки «Клубу вболівальників рівненського спідвею» він розцінює як аванс, тому вирішив подарувати рівненським гонщикам новий спідвейний мотоцикл.
Посприяти розвитку спідвею напередодні виборів вирішив ще один потенційний кандидат на посаду міського голови – Дмитро Якимець.
Наприкінці гонки диктор по стадіону оголосив, що учасник змагань з Польщі Станіслав Бужа, за підтримки Дмитра Якимця, передає свій мотоцикл рівненській дитячо-юнацькій секції спідвею.
Варто зазначити, що до моменту офіційної реєстрації кандидата в депутати чи реєстрації кандидата на посаду міського, сільського або селищного голови неможливо довести, що такі дії зі сторони потенційних кандидатів є передвиборною агітацією, яка здійснюється із порушенням закону.
ОПОРА нагадує, що відповідно до ч.4 ст. 60 ЗУ «Про місцеві вибори» забороняється проводити передвиборну агітацію, що супроводжується наданням виборцям грошей чи безоплатно або на пільгових умовах цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, товарів (крім товарів, що містять візуальні зображення назви, символіки, прапора місцевої організації партії, яка є суб’єктом виборчого процесу, політичної партії, місцева організація якої є суб’єктом виборчого процесу, або інших агітаційних матеріалів, за умови, що вартість таких товарів не перевищує 5 відсотків розміру мінімальної заробітної плати) та інших матеріальних цінностей або робіт чи послуг.
Також акцентуємо увагу потенційних кандидатів та представників їх політичних команд, останні виборчі кампанії в Рівненській області показали, що використання різних форм виборчої «благодійності» не принесло очікуваних результатів тим кандидатам, які використовували такі методи боротьби.
На думку Громадянської мережі ОПОРА, на місцевих виборах 2015 року мають відбуватися змагання ідей та програм, а не змагання різних технологій, пов’язаних з матеріальним стимулюванням виборців.
_________________
Прес-центр
Громадянської мережі ОПОРА