Прозорість вступної кампанії по-рівненськи

Дата: 06.08.2008
 Фактично, діалог з адміністраціями вузів зводиться до того, хто кому більше законів вкаже, які регламентують право отримати певну інформацію. І дуже прикро, що пункт Положення 4.6.2.  де чітко вказано, що громадський спостерігач має право «Отримувати інформацію від посадових осіб  Міністерства освіти  і  науки  України,  Українського  та  регіональних центрів оцінювання якості освіти про стан проведення ЗНО та зарахування до ВНЗ,   за  винятком  тієї,  що  передбачена  в  пункті  2.2  цього Положення» вкотре  не є  достатнім аргументом в цьому «діалозі». 

Ректори державних ВНЗ у Рівному декларують готовність до співпраці,  говорять про відкритість та прозорість вступної кампанії. Однак те, що співпраця не вичерпується допущенням громадських спостерігачів  у вуз, ректорами сприймається важко. Так, ще 1 липня координатором проекту було направлено листи та інформаційні запити в НУВГП та РГДУ з повідомленням про початок проекту, пропозицією співпраці, та проханням надати певні документи, необхідні для процесу моніторингу.
Далі процес пішов наступним чином. В НУВГП  відповіли на лист строго в 10-денний термін (9 липня) та погодилися допустити спостерігачів (ознайомитись з листом 1 ст та 2 ст ). Відповідь на інформаційний запит була надіслана поштою, в 30 денний термін.  Потурбуватися про доставку листа вочевидь було лишнім, тому відповідь була надіслана простим листом. Як результат, адресати так його й не отримали. Копію листа вдалося отримати безпосередньо у вузі, на повторну вимогу. Хоча від отримання відповіді на запит нічого  особливо не змінилося,  оскільки вона  містила відмову надати документи. Офіційну, дуже чемну і абсолютно формальну (ознайомитись з відповіддю: 1 ст та 2 ст ).
Співпраця з РДГУ з громадськістю у розрізі моніторингу вступної кампанії  має  ще більш  «відкритий та прозорий» характер – на листи й інформаційні запити відповідати тут вважають за зовсім непотрібне. Хотілося б нагадати, що вузи від надання відповіді на звернення ніхто не звільняв, а за ігнорування цієї норми існує відповідальність. Схоже,  логіка  керівництва вузу така: у вуз громадських спостерігачів допустили, на засідання приймальної комісії теж. Щоправда,  лише з 21 липня, після додаткового листа Міністра освіти і науки України, де вказувалося, що міністерство є партнером у проекті моніторингу вступної кампанії. А так – формально співпраця  з вузом  ніби є, начебто здійснюється громадський контроль. Те, що отримати жоден документ на руки практично нереально, так це вже зовсім інший рівень співпраці,  розповідати про  який ректори не поспішають.
Відверто дивує вперте небажання  обох вузів надати документи громадським спостерігачам. Невже вони містять якусь надзвичайну таємницю? Чи просто вузам є що приховувати?  
_____________________________________________________________________________
Прес-центр
Громадянської мережі ОПОРА
8 0362 430718