Рахунки за водопостачання, як стимул встановлювати лічильник

Дата: 07.09.2011

До ОПОРИ звернулися мешканці Рівненської області, які невдоволені незрозумілим збільшенням суми оплати послуг за водопостачання.

 

 

1024×768 Normal 0 false false false RU X-NONE X-NONE

Інформація про отримання людьми рахунків на суму понад 200 гривень надійшла з декількох районів області від мешканців приватних секторів. Перевіривши отримані  дані, представники ОПОРИ виявили, що схоже подорожчання торкнулося мешканців приватних секторів, які не встановили лічильники. Доказом цього є надані громадянами рахунки за водопостачання. До квітня вони не сягали і 50 гривень, а з травня збільшились в рази.

Щоб з’ясувати причину зміни цінової політики, представники ОПОРИ звернулися до облдержадміністрації, антимонопольного комітету та безпосередньо до водоканалу. Виконуючий обов’язки директора водопровідно-каналізаційного господарства Анатолій Чабан пояснив ОПОРІ, що збільшення вартості послуг відбулось згідно правил, затверджених постановою Кабміну. Згідно них, з травня по липень нарахування плати за послуги водопостачання споживачам, які не мають приладів обліку та проживають у приватних будинках з прибудинковою територією, здійснюються з урахуванням витрат води на поливання зелених насаджень, прибудинкових територій, миття автотранспорту, ведення особистого підсобного господарства. Іншими словами, до громадян, які не встановили лічильники приймаються заходи стимулювання ціною. З відповіді посадовця, нормативи споживання води були затверджені головою Рівненської облдержадміністрації ще у 1995 році. Згідно них, наприклад, на миття одного легкового автомобіля витрачається 300 літрів на добу. На миття мотоциклу – 50 літрів на добу, на поливання посадок в ґрунтових теплицях – 15 літрів на квадратний метр на добу, а на утримання однієї корови в добу йде аж 80 літрів води. Сума до сплати нараховується автоматично, без перевірки реальних обсягів виконання нормативів і не залежить від погоди. Тобто, громадяни, які не встановили лічильники, будуть отримувати значно більші і не завжди справедливі рахунки, що має спонукати їх до встановлення засобів обліку. Щоб з’ясувати правомірність таких дій, ОПОРА звернулася до антимонопольного комітету та облдержадміністрації. Державні органи продублювали посилання на нормативні документи, якими користується водоканал, тобто не знайшли порушень у діях підприємства.

На думку представників ОПОРИ, такий підхід у роботі водоканалу є неправильним. Як засіб впливу він, можливо, і буде дієвим. Однак, не враховувати реальні обсяги витрачання води та кліматичні умови, несправедливо вимагати завищеної плати щоб стимулювати населення купувати лічильники – це порушення прав громадян. Оскільки антимонопольний комітет та облдержадміністрація не вбачають у діях підприємства порушень і не будуть працювати на вирішення проблеми, ОПОРА рекомендує громадянам  об’єднатися для захисту свої прав. Необхідно щоб мешканці приватних секторів оскаржили завищені рахунки. Це реально зробити подавши заяву до абонентської служби підприємства (м. Рівне, вул. Білякова,6). Всі зацікавлені у вирішенні проблеми громадяни зможуть безкоштовно отримати консультацію з приводу оскарження отриманих рахунків звернувшись до Громадянської мережі ОПОРА,  у вівторок та четвер з12 до16 години. Адреса: вул. Кавказька, 2а, 11 поверх, офіс Громадянської мережі ОПОРА.

 

Прес-центр

Громадянська мережа ОПОРА

тел. 43 07 18