
ОПОРА запрошує на літній табір європейської участі
Громадянська мережа ОПОРА у Рівненській області організовує навчальний табір «СамоІнтегруйся: європейські підходи для твоєї громади». Протягом трьох днів у комплексі…
Експерти звертають увагу на той факт, що дати хабар у виші для більшості респондентів не є поодиноким випадком. Часто це доводиться робити 10,3% українців, а час від часу – 76,1%, і лише 11,2% це роблять зрідка, решті було важко відповісти на це питання. При цьому найчастіше ініціативу дати хабар проявляють самі батьки або студенти (33,1% давали хабар з власної ініціативи, 36,4% – з ініціативи старости або інших представників студентського самоврядування). Приблизно кожен п’ятий хабар (19,3%) дається з ініціативи представників вищого навчального закладу.
В переліку приводів для хабара лідирує вступ до вищого навчального закладу – з цієї нагоди давалися 42,3% хабарів. Далі йдуть успішне складання іспитів і заліків (24,7% та 11,5% відповідно) та загроза відрахування з вузу – 6,7%, інші приводи – 0,8%, решті 14% опитаним було важко відповісти на це питання.
Коментуючи отримані дані, керівник call-центру Інституту Горшеніна Марина ТКАЧЕНКО, відзначила, що корумпованість вищої школи вказує на те, що “ринкові інтереси та академічні цінності – речі, що погано порівнюються. Корумпованість – це головний негативний ефект комерціалізації вишів, зворотній бік освітнього ринку”. На її думку, якщо існують освітні послуги, і вони мають ринкову ціну, чому б не включити до прейскуранту лояльність викладача, високі оцінки, диплом та вчений ступінь? “Відсутність державної політики в галузі освіти, нез’ясованість правил гри на ринку, конкурентний тиск з боку комерційних вузів призвели до того, що навіть в “старих” університетах та інститутах корупція стала повсякденністю і навіть не викликає суспільного осуду”, – зауважила М.ТКАЧЕНКО
Інститут Горшеніна провів всеукраїнське телефонне опитування «Корупція у вищій школі», з 22 по 28 вересня 2008 року у всіх обласних центрах України, містах Києві та Севастополі. Всього, згідно з випадковою вибіркою, було опитано 1000 респондентів у віці 18 і більше років, які самі навчаються або чиї діти навчаються у вищих навчальних закладах на бюджетній основі. Квотами у вибірці були вік і стать. Погрішність репрезентативності дослідження не перевищує +/- 3,2%.
Загальноукраїнський моніторинговий проект «Громадське спостереження за вступною кампанією 2008 року»
___________________________________________________________
Прес-центр
Громадянської мережі ОПОРА
8 0362 430718