Які розцінки на розміщення матеріалів передвиборної агітації у ЗМІ на Рівненщині

Дата: 20.09.2020

Найбільш доступно розміщувати політичну рекламу на сторінках острозького видання «Замкова гора»  по 5 грн/ см2 друкованої площі та на хвилях телерадіокомпанії «Полісся» по 1 грн/с ефірного часу. Такі результати аналізу ОПОРОЮ розцінок, які визначили місцеві засоби масової інформації на розміщення політичної реклами.

 

Які розцінки встановили і оприлюднили ЗМІ на Рівненщині?

Телебачення та радіо

Згідно з отриманою інформацією, вартість одиниці ефірного часу для проведення передвиборної агітації за 1 секунду на місцевому телебаченні/радіо наступна:

– телеканал «UA:Рівне» – 15 грн./сек (з ПДВ);

– UA: Українське радіо Рівне 10 грн./сек (з ПДВ);

– телеканал «РИТМ» – 15 грн/сек без ПДВ;

– радіостанція «РИТМ» – 10 грн/сек без ПДВ;

– «Радіо Трек» – 15 грн/сек; 10-хвилинне інтерв’ю – 2500 грн.

– телерадіокомпанія «Полісся» – 60 грн/хв.

Згідно з частиною 1 статті 55 Виборчого кодексу України телерадіоорганізації, які мають намір розміщувати матеріали передвиборної агітації, зобов’язані не пізніш як на третій день після початку виборчого процесу відповідних виборів опублікувати в друкованих засобах масової інформації розцінки вартості однієї хвилини (секунди) ефірного часу. Телерадіоорганізації, які ведуть мовлення на загальнонаціональних каналах, здійснюють таку публікацію в газетах “Голос України” та “Урядовий кур’єр”, регіональні та місцеві телерадіоорганізації – у відповідних регіональних та місцевих друкованих засобах масової інформації. У разі неопублікування розцінок вартості ефірного часу в зазначені строки розміщення агітаційних матеріалів в ефірі відповідної телерадіоорганізації забороняється.

 

Друковані ЗМІ

Вартість розміщення політичної реклами у обласній газеті “Вісті Рівненщини” за 1 см2 становить 8 грн.

У газеті «Сім днів»   вартість 1 см2 за розміщення політичної реклами залежить не тільки від кольору паперу, але й порядкового номеру сторінки газети:

  • 1 кольорова сторінка – 15 грн,
  • 3, 16 кольорові сторінки – 10 грн,
  • 2, 5 чорно-білі сторінки та 14 кольорова вартують 8 грн,
  • інші – чорно-білі сторінки – 7 грн.

Публікація у газеті «Рівне-Ракурс» вартує за см2 друкованої площі 15 грн  – за першу сторінку та  11,50 грн  – за внутрішні сторінки.

Газета «Сарненські новини» публікує політичну рекламу за такими розцінками вартості одиниці друкованої площі (1/8 шпальти – 120 см2  – чорно-білі сторінки – 1200 грн (10 грн/ см2), кольорові сторінки  (крім першої сторінки) – 1800 грн (15 грн/ см2).  

Газета «Дубровицький вісник» публікуватиме політичну рекламу за такими розцінками: на чорно-білій сторінці – 16 грн/ см2 , на кольоровій 1 і 12 сторінках – 24 грн/ см2 . У разі отримання термінового повідомлення розцінки збільшуються на 50%.

Газета «Володимирецький вісник» встановила такий прайс на політичну рекламу:

1 сторінка (колір) – 10 грн за 1 см2  + 50 % надбавки за першу сторінку;

  • сторінки всередині газети – 7 грн. за 1 см2;
  • остання сторінка (колір) – 8 грн. за 1 см2 + 25 % надбавки за останню сторінку.

Острозьке видання «Замкова гора» за розміщення політичної реклами на 1 сторінці отримає 10 грн/ см2 , на інших – 5 грн/ см2 .

За один сантиметр квадратний політичної реклами на сторінках місцевої газети Гощанщини  «Рідний край» рекламодавець заплатить 10 грн./см2  за кольорову публікацію та 7 грн./смза чорно-білу.

Видання Дубенського району «Замок» встановили ціну на розміщення політичної реклами –  6 грн/ см.

Ще одна дубенська газета «Дзеркало Плюс» встановила такі розцінки: чорно-білі сторінки – 6,5 грн/ см, кольорові сторінки – 8,5 грн/ см.

Деякі ЗМІ зауважували, що вибір суб’єктами виборчого процесу конкретної сторінки і місця у відповідному випуску газети для розміщенням своєї передвиборної агітації здійснюється в порядку черговості надходжень до редакції замовлень на друковану площу з метою забезпечення вимог пункту 1 статті 54 Виборчого кодексу України.

 

Онлайн ЗМІ

Законодавство не вимагає для онлайн-ЗМІ опублікування розцінок, однак деякі з них це роблять. Найчастіше традиційні ЗМІ, які також мають і онлайн-майданчики. Зокрема, це зробили СарниNews.City та Володимирець.City.

СарниNews.City запропонували майбутнім кандидатам такі умови:

  • промо-новина коштує 1200 грн,
  • промо-стаття – 1500 грн,
  • інтерв’ю – 2000 грн,
  • відеоінтерв’ю – 3000 грн,
  • розміщення відеоматеріалів замовника на сайт – 1000 грн,
  • поширення публікацій із сайту у соцмережі – від 100 грн до 300 грнзалежно від соцмережі,
  • виготовлення макету банерної реклами – 200 грн,
  • банерна реклама (300*600) Premium у статті (третій) мобільна версія – від 300 до 5000 грн залежно від тривалості розміщення,
  • банерна реклама (650*250) нижній у статті (третій) – від 200 до 3500 грн залежно від тривалості розміщення.

Володимирець.City визначили наступні розцінки:

  • вартість за стандартну одиницю публікації на головній сторінці (стаття до 3 тисяч знаків + 2 фото чи ілюстрації, або 1 відеоролик/відеосюжет + текстовий анонс/опис, або 1 допис у блозі + 2 ілюстрації/фотографії) на сайтах polissya.net, volodymyrets.city в рубриці «Місцеві вибори» та з обов’язковим маркуванням «Політична реклама» встановлено у розмірі – 1000 грн в ТОПі (вгорі головної сторінки) на 1 день на кожному сайті (на вибір);
  • нестандартна публікація (з 2 і більше медійними або інтерактивними елементами у статті: фото, відео, аудіо, інфографіка, графіка, ілюстрація, банер) з можливістю гіперпереходу на ресурси замовника в 1 клік – 900 грн вгорі сторінки на 1 день;
  • стандартні банери політичної реклами розміром 600*300 пікселів – 800 грн. за 1 місяць. Вартість нестандартних банерів на різних сайтах – обговорюється окремо (в пропорції до стандартного банера, але залежно від позиції розміщення банера на сторінці).

«Радіо Трек» також визначили, що розміщення банеру на сайті розмірами  300*250 пікселів становить 350 грн/добу.

Відповідно до частини 4 статті 56 Виборчого кодексу України друковані засоби масової інформації, які мають намір розміщувати матеріали передвиборної агітації, зобов’язані не пізніш як на третій день після початку виборчого процесу відповідних виборів опублікувати розцінки одиниці вартості друкованої площі. Загальнодержавні друковані засоби масової інформації здійснюють таку публікацію в газетах “Голос України” та “Урядовий кур’єр”, а регіональні та місцеві – у відповідних друкованих засобах масової інформації. У разі неопублікування розцінок вартості друкованої площі в зазначені строки розміщення агітаційних матеріалів у відповідних друкованих засобах масової інформації забороняється.

 

Як наразі регулюється використання засобів масової інформації
для цілей передвиборної агітації?

Виборчий кодекс містить загальні та спеціальні вимоги щодо використання ЗМІ в цілях передвиборної агітації. Загальні вимоги поширюються на всі типи засобів масової інформації, а спеціальні – на традиційні ЗМІ (друкованих, телебачення та радіомовлення). Так, традиційні ЗМІ зобов’язані не пізніш як у перший день виборчого процесу встановити розцінки вартості одиниці друкованої площі / ефірного часу. При цьому ЗМІ можуть розрахувати такі розцінки вартості окремо для робочих днів і окремо для вихідних та святкових днів, а також окремо для різних за кількістю потенційної аудиторії періодів ефірного часу чи друкованої площі. Не пізніше третього дня виборчого процесу традиційні ЗМІ повинні оприлюднити визначені розцінки у друкованих засобах масової інформації. Саме такий спосіб повідомлення суб’єктів виборчого процесу вважається належним. Разом з тим, законодавством чітко визначено, що у разі неопублікування розцінок вартості друкованої площі/ефірного часу в зазначені строки розміщення агітаційних матеріалів у відповідних друкованих засобах масової інформації /ефірі відповідної телерадіоорганізації забороняється.

Нововведенням Виборчого кодексу є відсутність нормативного регулювання вартості одиниці друкованої площі чи ефірного часу.

Відповідно до частини 3 статті 54 Виборчого кодексу України передвиборна агітація у засобах масової інформації за рахунок коштів виборчого фонду кандидата, партії (організації партії) – суб’єкта виборчого процесу здійснюється на умовах рівної оплати за одиницю друкованої площі та одиницю ефірного часу і обмежується лише граничним розміром витрат виборчого фонду.

Сучасні ЗМІ – онлайн-медіа (чи то інформаційні агентства чи інтернет-видання) не мають обов’язку визначати та публікувати  розцінки вартості на агітацію. У разі публікації агітаційних матеріалів вони повинні керуватися загальними вимогами до ЗМІ щодо участі у передвиборній агітації.

 

За коментарями звертайтеся:

Михайло Балик, координатор спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами у Рівненській області

тел.: 0938338345

e-mail: rivne@opora.org.ua

 

Довідково: Спостереження ОПОРИ спрямоване на незаангажовану оцінку процесу підготовки та проведення виборів, сприяння чесним та вільним виборам, попередження порушень. Громадянська мережа ОПОРА проводить масштабну кампанію спостереження за черговими місцевими виборами, які відбудуться 25 жовтня. До спостереження залучено 188 спостерігачів по всій країні, а в день голосування до них долучаться короткотермінові спостерігачі. Крім того, ОПОРА також моніторить використання бюджетних ресурсів у цілях непрямої агітації, а громадські омбудсмени досліджують вільний доступ до виборчих дільниць та захищають виборчі права громадян.