Індекс публічності Рівненської міської ради

Дата: 11.11.2014

1

Загальний показник публічності Рівненської міської ради, у порівнянні з результатами минулорічного вимірювання, покращився на 3% і становить в цілому 47%. Такий показник дозволив Рівнераді посісти 12 місце з 24 можливих. За підсумками дослідження м. Рівне увійшло до категорії міст з низьким рівнем публічності. Виконавчі органи виявилися більш публічними (56%), ніж головна посадова особа міста (46%) чи депутати (39%).

Індекс публічності міського голови Рівного Володимира Хомка становить 46%. Це 17 результат з 24 міст. Найбільшим недоліком Рівного в сфері публічності є процес звітування органів та посадових осіб місцевого самоврядування. Міський голова Рівного не звітує перед мешканцями міста про виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку, про виконання місцевих цільових програм. Проте, в порівнянні з минулорічними результатами, у 2013 році міський голова Рівного Володимир Хомко прозвітував про результати своєї роботи на відкритій зустрічі перед громадою міста. На веб-сайті Рівнеради неправомірно обмежено доступ до значної частини розпоряджень міського голови, що в основному стосуються надання матеріальної допомоги, преміювання працівників та вручення подяк. Відповідно до вимог частини 7 статті 6 ЗУ «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. На сайті міської ради відсутня інформація про помічників та радників міського голови та не оприлюднені декларації про майно, доходи і витрати заступників міського голови.

Володимир Хомко проводить регулярний прийом громадян, виділяючи на це більше 8 годин свого часу щомісячно. Мешканці міста можуть легко та без додаткових перешкод записатися на прийом до керманича міста. Разом з тим, міський голова не проводить окремий прийом для інших категорій осіб та об’єднань, зокрема, представників профспілок, громадських організацій, релігійних об’єднань, університетів тощо. Також міський голова не активно комунікує з ЗМІ шляхом організації брифінгів, прес-конференцій, прями ефірів, неформальних зустрічей з журналістами.

До позитивних тенденція, у порівнянні з результатами минулорічного дослідження, можна віднести створення персонального веб-сайту міського голови, де можна відправити електронне звернення, оприлюднення на сайті Рівненської міської ради декларацію про доходи міського голови, яка тепер містить інформацію про доходи членів сім’ї міського голови.

Індекс публічності виконавчих органів Рівненської міської ради становить 56%. Це 13 результат з 24 міст та низький рівень публічності. В 2013 році жодне управління міської ради не прозвітувало перед територіальною громадою про результати своєї роботи у поточному році. Більше того, на веб-сайті ради опублікована лише частина звітів виконавчих органів міської ради про результати своєї діяльності у 2013 році. На сайті міської ради відсутня інформація про структуру та персональний склад виконавчих органів та немає вичерпної інформації про керівників виконавчих органів (біографічних відомостей). Рішення про проведення земельних торгів та інформація про їх результати на веб-сайті ради не оприлюднюється. Міською радою не розроблена комплексна концепція Стратегії розвитку міста. Оприлюднений на веб-сайті ради Генеральний план міста містить лише графічну частину, а описова частина, без якої документ не читабельний, відсутня.

Проекти рішень виконкому оприлюднюються вчасно, але не вчасно оприлюднюється проект порядку денного. На веб-сайті ради оприлюднений план з підготовки проектів регуляторних актів на 2014 рік. Також на сайті міської ради публікуються повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів. Проте, не всі такі повідомлення містять інформацію про спосіб оприлюднення регуляторного акту та строк та спосіб розгляду зауважень і пропозицій. На веб-сайті ради відсутня інформація про більшість послуг, що надаються комунальними підприємствами та їхню вартість, а також про пільги для різних категорій населення щодо різних видів послуг.

У м. Рівне створений ЦНАП. Проте, у ньому не поширюються довідково-інформаційні матеріали про адміністративні послуги, а також відсутні скриньки для висловлення суб’єктами звернень зауважень і пропозицій щодо якості надання адміністративних послуг. На інформаційних стендах наявна лише інформація про перелік АП та нормативно-правові акти, які регулюють їх надання. В Рівненському ЦНАП відсутня електронна черга. Разом з тим, у Рівненському ЦНАП існує можливість отримати інформацію про послуги за допомогою засобів телекомунікації та наявні бланки для заповнення з метою отримання адміністративних послуг. До позитивних тенденція, у порівнянні з минулорічними результатами, можна віднести створення сайту Центру надання адміністративних послуг, який досить непогано наповнюється.

2
 
Індекс публічності депутатського корпусу Рівненської міської ради становить 39%. Це 14 результат з 24 міст та категорія непублічних міст. На веб-сайті Рівненської міської ради відсутня інформація про поштову адресу, номери засобів зв’язку, електронну пошти депутатів, про їхні права та обов’язки, а також графік та місце їхнього прийому (є лише в окремих депутатів). На сайті-ради розміщено лише 5 з 54 біографій депутатів міської ради. В Рівненській міській раді діє електронна система голосування. Проте інформація про реєстрацію депутатів та результати поіменного голосування на сайті ради не оприлюднюються. Неврегульованим в місцевих нормативно-правових актах залишається порядок звітування депутатів перед територіальною громадою. Радою не затверджені строки проведення звітів депутатів та графік їх звітування перед виборцями. Лише частина депутатів Рівненської міської ради систематично звітує перед виборцями про результати своєї роботи. На сайті ради опубліковано лише 7 з 54 звітів депутатів за 2013 рік.

На сайті Рівнеради вчасно розміщується інформація про скликання сесії або її пленарного засідання, вчасно оприлюднюється проект порядку денного сесії та проекти рішень, вчасно оприлюднюються рішення прийняті на пленарних засіданнях ради. Проте, на веб-сайті не оприлюднюються протоколи засідань постійних комісій міської ради та депутатські запити. Рішення про створення депутатських фондів не приймалося. Постійні депутатські комісії Рівненської міської ради не прозвітувалися перед радою про результати своєї роботи у 2013 році.
У Статуті територіальної громади міста не врегульований порядок проведення громадських слухань, загальних зборів громадян та місцевих ініціатив. Зокрема, у Статуті прописана складна процедура внесення на розгляд міської ради проектів актів територіальної громади ініційованих у порядку місцевої ініціативи (необхідно 5 тисяч підписів членів територіальної громади). Окрім цього, у Статуті зазначено, що суб’єктом місцевої ініціативи може бути ініціативна група членів міської територіальної громади чисельністю не менше тисячі осіб. Така кількість осіб необхідна для створення ініціативної групи практично унеможливлює її створення.

До позитивних тенденція, у порівнянні з результатами минулорічного дослідження, можна віднести впровадження практики ведення он-лайн трансляцій сесій Рівнеради, а також проведення в міській раді 9 жовтня 2014 року Дня відкритих дверей. Захід був ініційований Рівненським представництвом Громадянської мережі ОПОРА у співпраці з Рівненською міською радою в рамках відзначення Тижня доступу до публічної інформації.

Скачати повний звіт


_________________________

Прес-центр
Громадянська мережа ОПОРА