Депутати Рівненської міськради продовжують роботу над новим Регламентом

Дата: 18.05.2016
DSCN8097 копия
 
У Рівненській міській раді триває голосування за положення нового Регламенту. Друге засідання поспіль депутати продовжують розглядати напрацьований текст Регламенту постатейно, вносячи свої правки й пропозиції в ході розгляду кожної статті.

 
Постатейне голосування за новий Регламент депутати Рівнеради розпочали на минулому засіданні, 12 травня. Щоправда, тоді депутати встигли обговорити і затвердити лише 9 статей Регламенту, а фракції Радикальної партії та «Батьківщини» залишили сесійну залу.
 
У вівторок, 17 травня, у порівнянні з попереднім засіданням, в активне обговорення кожного пункту Регламенту включилися депутати усіх фракцій Рівнеради, що варто відзначити як позитивний момент у підході депутатів до своєї роботи.
 
Практично до кожної статті нового Регламенту депутати різних фракцій вносили свої пропозиції, які ставилися на голосування. Після цього депутати голосували за кожну статтю вцілому.
 
Варто відзначити, що більшістю депутатів була підтримана одна з норм, яка була вилучена з тексту на одній з нарад голів фракцій, що передували голосуванню за новий Регламент. Це питання стосується можливості ротації голів постійних комісій Рівнеради, яке внесли представники фракції ВО «Свобода». Депутати підтримали пропозицію обрання голів постійних комісій терміном на один рік, що означає можливість зміни голів комісій по завершенні цього терміну. Щоправда, депутати не прописали чіткого механізму такої ротації, тому варто очікувати, що пізніше ця норма буде доопрацьована.
 
Дійшли депутати й до тих суперечливих моментів, щодо яких поміж представниками робочої групи з розробки Регламенту, деякими депутатами та міським головою не було згоди.
 
Зокрема, це питання висування кандидатів до виконкому й на посади заступників міського голови. У тексті нового Регламенту була норма, щоб висувати заступників та членів виконкому міг не лише міський голова, а також депутати та голови постійних комісій. Проте, більшість депутатів проголосувала за норму, на якій наголошував міський голова – аби лише мер мав право пропонувати кандидатів до виконкому та своїх заступників.
 
Проте, депутати не погодились з міським головою Володимиром Хомком у тому, щоб голосувати за членів виконкому пакетом і прийняли рішення про можливість затверджували персональний склад як пакетом, так і поіменно.
 
Дискусію в сесійній залі викликало також питання кількості необхідних візувань проектів рішень. За новим Регламентом пропонувалося зменшити кількість необхідних віз до 5: юрист, керівник виконавчого органу (управління або відділу), профільний заступник міського голови, голова профільної комісії та секретар Рівнеради, щоб максимально спростити процедуру проходження проектів рішень. Але, за наполяганням представника фракції «БПП «Солідарність» Сергія Васильчука, проголосували, що проект рішення за необхідністю візуватимуть й інші заступники міського голови та керівники виконавчих органів в разі якщо питання стосується різних галузей. Таким чином в Регламенті збереглася стара практика, коли один проект рішення візують від 10 до 30 осіб.
 
Наступною була пропозиція робочої групи з підготовки нового Регламенту прописати у документі 30-денний термін візування проекту рішення з фіксацією дати й часу, коли проект рішення надійшов на підпис тому чи іншому керівнику чи заступнику. Також пропонувалося, що в разі, якщо за 30-денний термін проект рішення не пройшов візування, він автоматично виноситься на розгляд сесії. Це було зроблено з метою недопущення штучного затягування розгляду проекту рішення.
 
Проте, цю норму депутати на сьогоднішньому засіданні не проголосували, відклавши голосування на наступне засідання.
 
Продовження постатейного голосування за Регламент відбудеться на наступному засіданні Рівнеради, у понеділок, 23 травня, о 10.00.
 
Нагадаємо, що проект Регламенту був розроблений робочою групою, до складу якої увійшли депутати міської ради з різних фракцій та громадські активісти. Вперше проект документу був презентований 12 січня 2016 року. Згодом проект Регламенту був доопрацьований після того, як свої пропозиції до документу надали депутатські фракції утворені в Рівненській міській раді. У цей період, текст документу постатейно опрацьовувався на робочих зустрічах депутатів.
 
Презентація оновленого проекту документу відбулася 18 квітня 2016 року. Також 18 квітня після презентації Регламенту відбулося засідання Погоджувальної наради за участю керівників депутатських фракцій Рівнеради, міського голови та громадських активістів, що брали участь у підготовці нового Регламенту. В результаті Погоджувальна нарада ухвалила рішення винести питання про затвердження нового Регламенту на розгляд сесії Рівнеради.
 
21 квітня Рівненська міська рада на своєму засіданні розглянула проект нового Регламенту, Обговоривши поправки до документу, висловлені організаційним відділом, депутати прийняли новий Регламент за основу, проте вцілому не затвердила.
 
26-27 квітня, а також 5-6 травня відбулися зустрічі міського голови Володимира Хомка з лідерами депутатських фракцій, в ході яких міський голова прагнув узгодити ті норми нового Регламенту, щодо яких має зауваження. Проте єдності між депутатами та міським головою щодо деяких важливих і принципових питань Регламенту досі немає.
 
За коментарями звертайтеся:
Анатолій Бондарчук, аналітик Громадянської мережі ОПОРА, член робочої групи з підготовки нового Регламенту
тел. 096 918 74 08
 
_________________________
Прес-центр
Громадянської мережі ОПОРА