Громади Рівненщини та Житомирщини вчаться ефективному консультуванню, розвитку підприємництва та роботі у громадському секторі

Дата: 21.11.2018

Мешканці та представники органів місцевого самоврядування об’єднаних територіальних громад (ОТГ) Житомирської та Рівненської  областей вчаться принципам публічних консультацій, розвитку підприємництва та роботи у громадському секторі. Зокрема, в рамках кампанії «Активні мешканці – успішна громада» Громадянська мережа ОПОРА проводить тренінги на такі тематики у Козинській сільській, а також Городницькій, Смизькій та Демидівській селищних громадах.

Метою одноденних тренінгів є підвищення компетенцій місцевих жителів об’єднаних громад щодо спроможності ведення власної справи, розуміння ролі місцевого самоврядування та їх основних функцій, розвиток стратегічного мислення, як запоруки власного успіху та побудови розвинутої громади.

Тренер з проведення публічних консультацій Громадянської мережі ОПОРА Михайло Балик розповідає про публічні консультації, як запоруку впровадження важливих для громади рішень. Зокрема, спільно з учасниками визначає:

–           що таке участь та публічні консультації, принципи належного консультування;

–           переваги залучення громадян, засоби, методи та інструменти публічних консультацій;

–           мету і теми можливих консультацій, визначення учасників консультацій;

–           як подолати бар’єри залучення громадян до процесів прийняття рішень

Експерт Юрій Ойцюсь разом з мешканцями обговорюють туристичну привабливість громад, створення власної «фішки» ( продукту громади) та спільно встановлюють, як варто позиціонувати громади. Також тренер розповідає про види туризму, які можна застосовувати у громадах (створення веломаршрутів, проведення фестивалів, сімейний туризм тощо). Крім цього, разом з учасниками обговорюють способи заробітку для громади, орієнтуючись на її туристичну привабливість.

З тренінгом «Найкраща справа – власна робота» виступає підприємець Юрій Пасочник. Він розповідає про три важливих бізнес-складових: економічний контекст (звідки беруться гроші?), хто такий підприємець? (чи кожен може стати підприємцем?) та коли створювати власну справу? (в якому віці варто починати? які умови необхідні для створення власної справи? який досвід потрібно мати?). Так, обговорюються наступні питання:

  1. Де взяти ідею? (Способи пошуку ідей для бізнесу; Як оцінити життєздатність ідеї? Методи тестування бізнес-ідей)
  2. Як вирахувати необхідні ресурси? Де взяти гроші? (Де можна отримати інвестиції для розвитку справи? Чи варто брати кредит? Чи варто брати гроші у родичів та друзів?)
  3. Справу краще починати самому чи в партнерстві? (Які переваги та недоліки обох варіантів? Як розподіляти ролі? Як розподіляти долі? В команду варто брати друзів чи професіоналів? Які питання варто узгодити заздалегідь?)
  4. Наймані працівники (Кого і коли наймати? Де шукати? Скільки платити? Як формалізувати відносини?)
  5. Маркетинг (Дослідження чи інтуїція? Розвиток продукту чи «розвиток» клієнта? Бренд)
  6. Ціноутворення (Як оцінити вартість товару/послуги? Чи варто конкурувати допомогою ціни?)
  7. Формалізація бізнесу (вибір найбільш вигідних методів легалізації, системи оподаткування)
  8. Програми підтримки бізнесу

За коментарями звертайтеся:

Сергій Сабо,

Громадянська мережа ОПОРА

тел.: 0678308755

e-mail: rivne@opora.org.ua

 

Створення цієї публікації стало можливим завдяки фінансовій підтримці Посольства Великої Британії в Україні в рамках проекту «Розробка методології для впровадження Дорожньої карти новими громадами через залучення мешканців», який виконує Рівненська обласна організація Всеукраїнської громадської організації «Громадянська мережа «ОПОРА». Погляди, висловлені в цій публікації, належать авторам і можуть не збігатися з офіційною позицією Уряду Великої Британії.