Рекомендації щодо підвищення рівня прозорості Рівненської облради

Дата: 18.02.2014

ecomendationsЗ метою підвищення рівня прозорості Рівненської обласної ради громадські організації та журналісти Рівненщини підготували ряд рекомендацій, втілення яких дозволить громадянам отримувати більш повну інформацію про діяльність органу влади.

10 лютого Громадянська мереже ОПОРА провела у Рівному круглий стіл на тему забезпечення відкритості та прозорості діяльності обласної ради. Участь в обговоренні взяли представники неурядових організацій, журналісти, голова Рівненської облради Михайло Крилов та начальник відділу аналітично-інфоромаційної роботи і контролю виконавчого апарату облради Ірина Бовсунюк.

Присутні напрацювали ряд рекомендацій, в основному спрямованих на підвищення рівня висвітлення інформації через офіційний веб-сайт органу влади. Зокрема, учасники круглого столу зазначили, що влада недостатньо ефективно використовує можливості віртуального простору. Свідченням цього є низький рівень зручності пошуку та роботи з інформацією на веб-сайті облради. Суттєвим недоліком також є те, що на сайті бракує інформації про діяльність депутатів та постійних комісій, звітів про витрачання бюджетних коштів тощо.

З метою підвищення рівня прозорості Рівненської обласної ради громадські організації та журналісти підготували ряд рекомендацій, втілення яких дозволить громадянам отримувати більш повну інформацію про діяльність органу влади. Зокрема пропонується:

1. Створити на офіційному веб-сайті обласної ради віртуальні персональні кабінети депутатів обласної ради, де оприлюднити інформацію про:
1.1. автобіографію депутата (освіта, місце праці, членство в партіях, інформацію про роботу в комісіях обласної ради, участь у фракціях обласної ради та міжфракційних об’єднаннях);
1.2. контакти депутата (телефон, адресу електронної пошти);
1.3. графік прийому громадян;
1.4. декларації про власні доходи та доходи членів сім’ї, майно та витрати;
1.5. звіти про роботу;
1.6. інформацію про участь у роботі засідань сесій обласної ради (відвідуваність, кількість проектів рішень, кількість депутатських запитів, кількість виступів);

2. Створити окремі веб-сторінки для детального висвітлення роботи постійних комісій Рівненської обласної ради. Налагодити оприлюднення інформації про:
2.1. склад комісії (голова, заступники, члени комісії);
2.2. інформацію про відвідування депутатами засідань комісій;
2.3. предмет відання комісії, перелік доступних для ознайомлення документів, що регламентують роботу комісії;
2.4. анонси засідань комісії;
2.5. протоколи засідань комісії;

3. Налагодити систематичне оприлюднення нормативно-правових документів, створених обласною радою. Зокрема, оприлюднити на веб-сайті обласної ради:
3.1. рішення, прийняті обласною радою сьомого скликання разом із додатками та супроводжуючими документами;
3.2. розпорядження голови обласної ради.
3.3. протоколи та стенограми засідань сесій обласної ради;
3.4. результати поіменного голосування депутатів окремо за кожним питанням порядку денного сесій.

Учасники круглого столу усвідомлюють, що даний перелік рекомендацій не є вичерпним та не вирішує всіх проблем, пов’язаних із забезпеченням прозорості діяльності Рівненської обласної ради. Попри те, оприлюдення вказаної вище інформації дозволить громадянам безперешкодно отримувати достатній об’єм даних для здійснення ефективного контролю дій влади.