Рівненська міська рада покращує рівень публічності: дослідження ОПОРИ

Дата: 04.06.2024

Громадянська мережа ОПОРА презентувала дослідження Індексу публічності Рівненської міської ради. Показник публічності ради за результатами 2023 року становить 74%. У 2017 році рівень публічності сягав 60%.

Індекс публічності – це спеціальний метод оцінки місцевих рад щодо їх відкритості, прозорості та підзвітності перед мешканцями громади. За конкретними критеріями оцінюють роботу голови, виконавчих органів та депутатів. Більше про методологію та загальну інформацію про Індекс публічності можна дізнатися за посиланням

4 червня відбулася презентація Індексу публічності Рівненської міської ради для депутатів, посадовців, громадськості та ЗМІ. 

Координаторка дослідження Індексу публічності у Рівненській області Алла Максимчук, зазначає, що моніторинг Рівнеради тривав з лютого по березень 2024 року, на основі даних за 2023 рік. 

– За підсумками проведеного моніторингу індексу публічності органів місцевого самоврядування за 2023 рік, Рівненська міська рада має показник 74%. Публічність роботи міського голови – 71%. Рівень публічності роботи виконавчих органів – 77%, депутатів – 73%. Рівень публічності ради зріс у порівнянні із 2017 роком, коли Індекс проводили востаннє, але ще є куди рости, — говорить вона. 

Начальник Відділу контролю за виконанням рішень міської ради Микола Полюхович каже, що рада працює над покращенням публічності. Зокрема, для кожного структурного підрозділу створили власні сайти, де оприлюднюють інформацію, яка їх стосується. 

Щоб надалі покращувати рівень публічності, раді варто вдосконалити процеси звітності голови (в.о. голови), виконавчих органів та депутатів. А також розширити можливість доступу людей з інвалідністю до приміщень ради, рекомендують експерти ОПОРИ.  

Звіт Індексу публічності Рівненської міської ради

За підсумками проведеного моніторингу Індексу публічності органів місцевого самоврядування у 2023 році, Рівненська міська рада має показник 74%. 

Публічність міського голови становить 71%. Прозорість його роботи оцінена у 88%, відкритість – 79%, підзвітність – 29%. 

У серпні 2023 року обраного міського голову Рівного Олександра Третяка було відсторонено, і його обов’язки взяв на себе секретар Рівнеради Віктор Шакирзян. Інформація про нього на сайті Рівнеради досі недостатня та потребує оновлення. Зокрема, необхідно оприлюднити декларації про майно та дані про судимість.

Віктор Шакирзян активно взаємодіє з громадськістю та ЗМІ, регулярно інформуючи про свою діяльність через особисту та офіційну сторінку у Фейсбуці. Він має чотирьох заступників, штатного радника, консультанта та п’ять помічників-консультантів.

У 2023 році Віктор Шакирзян не звітував перед виборцями та радою. Причиною цього, згідно з офіційною відповіддю, є те, що він виконував обов’язки міського голови менше одного року.

Публічність виконавчих органів становить 77%. Прозорість їхньої роботи складає 83%, відкритість – 88%, підзвітність – 57%.

Попри те, що прозорість роботи виконавчих органів влади має високий відсоток, на сайті Рівнеради опубліковано недостатньо інформації для того, щоб мешканці громади могли дистанційно познайомитись з посадовцями РМР. Зокрема, відсутні їхні короткі автобіографічні дані та фотографії. 

Рішення Рівнеради можна знайти на сайті у пошуковику за номером рішення, ключовими словами та датою. Проте, система потребує осучаснення, як і сам сайт Рівнеради. Так само інформація про комунальні заклади ради потребує оновлення даних про ціни на послуги. 

У місті організований процес громадських слухань, обговорень, опитувань та консультацій. 

Попри те, що засідання Рівненської міської ради транслюються онлайн, офлайн сесії поки що недоступні для всіх рівнян, зокрема, для людей з інвалідністю. Причиною є те, що приміщення, в якому відбуваються засідання, не облаштоване для них. 

Публічність депутатів становить 73%. Прозорість роботи депутатів складає 94%, відкритість – 73%, підзвітність – 36%. 

У Рівнераді 42 депутати разом з секретарем Віктором Шакирзяном. Міські обранці оприлюднили свої декларації про майно, доходи та видатки за 2023 рік на сайті НАЗК, але на сайті ради така інформація відсутня у їхніх профайлах. 

На сайті ради розміщений графік прийому депутатів. Але не до всіх міських обранців можна потрапити на прийом. У деяких депутатів у профайлах на сайті розміщені неактуальні контактні дані, або вони відсутні. Більшість депутатів взаємодіє з виборцями та публікує актуальні події на своїх сторінках у соціальних мережах, а також на сторінках фракцій.  

Рівнерада у 2023 році не приймала рішень про затвердження строків проведення публічних звітів депутатів Рівнеради перед виборцями. А самі міські обранці не дуже активно виконали свій обов’язок щодо звітування перед виборцями та радою. Звіти депутатів розміщені на сайті ради у довільній формі. 

Містяни можуть потрапити на засідання постійних депутатських комісій, попередньо пройшовши процедуру реєстрації. Тобто письмово повідомити про намір відвідати комісію. Проте, для людей з інвалідністю засідання постійних депутатських комісій залишаються недоступними.

Повний звіт Індексу публічності Рівненської міської ради у 2023 році в прикріпленому PDF файлі.

Проведення Індексу публічності у дев’яти громадах Рівненської області РОО ВГО “Громадянська мережа ОПОРА” стало можливим за підтримки Isar Ednannia у межах проєкту Ініціатива секторальної підтримки громадянського суспільства, що реалізується ІСАР Єднання у консорціумі з Українським незалежним центром політичних досліджень (УНЦПД) та Центром демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку.