Як вчитимуться рівненські школярі
Майже ціле літо тривають дискусії про те, як цього року організувати навчальний процес: очно чи дистанційно. Поки по школах проводили…
У понеділок, 2 липня розпочалася вступна кампанія до вищих навчальних закладів України. В Рівному за перебігом подання документів до університетів спостерігає Громадянська мережа ОПОРА.
Зі слів представника організації Анатолія Бондарчука, досліджується ситуація у двох найбільших ВНЗ міста – Національному університеті водного господарства та Рівненському державному гуманітарному універсиететі.
За інформацією ОПОРИ, в НУВГП робота приймальних комісій налагоджена на високому рівні. Однак, є й технічні несправності.
– Цього року приймальні комісії змогли гарно налагодити роботу, що призвело до відсутності черг в університеті, – розповідає спостерігач Юрій Мочаєв. – Персонал консультує абітурієнтів щодо правильного заповнення документів, а це, в свою чергу, теж пришвудшує процес їх подання та реєстрації.
Серед проблем, які виявили спостерігачі ОПОРИ, найсуттєвішими є технічні несправності електронних систем. Так, не працює програма «Конкурс». Зі слів відповідального секретаря приймальної комісії НУВГП Руслана Макаренко, університету надали пробну версію програми без інсталяційних ключів, що унеможливлює її роботу.
Дані абітурієнтів робітники вносять напряму до Єдиної державної електронної бази (ЄДЕБПО). Однак, такий метод роботи теж вкрай нестабільний. Для прикладу, 5 липня з 8:00 до 19:00 в базу було внесено лише 40 заяв абітурієнтів. Зі слів працівників приймальної комісії, в цей час система зазвичай перевантажена і не сприймає інформацію. Нормально працювати ЄДЕБПО починає після 19:00. Так, з 19:00 до 22:00 4 липня до бази внесено 150 заяв абітурієнтів.
Суттєво сповільнює темп роботи приймальної комісії нестача персоналу. Над внесенням заяв абітурієнтів до ЄДЕБПО працює лише 2 людини, для яких передбачено один акаунт доступу до системи. Збільшення кількості акаунтів значно пришвидшило б опрацювання заяв. Однак, створення нових користувачів платне, а тому поки університет не розглядає такої можливості. Один акаунт коштує 477,22 гривні. За саму програму «Конкурс» університет заплатив 9 тисяч гривень.
Проблема також виникла із опрацюванням електронних заяв абітурієнтів. Як пояснив Руслан Макаренко, вона пов’язана із опрацюванням інформації про результати ЗНО. Якщо абітурієнт подає документи на різні спеціальності, які потребують результати різних предметів ЗНО, система автоматично вказує у всіх заявах результати трьох ЗНО, що подавалися в першій заявці. Таким чином для наступних заяв автоматично неспівпадають предмети. Щоб вирішити проблему, члени приймальних комісій в телефонному режимі уточнюють в абітурієнтів інформацію та просять їх підвезти необхідні документи.
10 липня університет отримав працюючу версію програми “Конкурс”. Працівники внесли данні абітурієнтів до програми, однак через технічні проблеми їх не було передано до ЄДЕБПО. Відтак, станом на 11 липня, до ЄДЕБПО внесено понад 1200 заяв абітурієнтів. При цьому, загальна кількість поданих заяв становить близько 3500. Члени приймальної комісії чекають на випралення технічних несправностей, що дозволить передати всі дані з заповненої програми “Конкурс” до ЄДЕБПО, та паралельно вносять дані до ЄДЕБПО на пряму.
Прес-центр
Громадянська мережа ОПОРА
За додатковою інформацією звертайтеся до спостерігачів Громадянської мережі ОПОРА в Рівненській області за телефонами:
096 91 87 408 – Анатолій Бондарчук (РДГУ)
093 116 75 07 – Юрій Мочаєв (НУВГП)
Громадянська мережа ОПОРА здійснює юридичну консультацію абітурієнтів, яку можна отримати за телефоном гарячої лінії – 044 222 57 27