Як вчитимуться рівненські школярі
Майже ціле літо тривають дискусії про те, як цього року організувати навчальний процес: очно чи дистанційно. Поки по школах проводили…
Вступна кампанія 2012 року запам’ятається рівненським абітурієнтам чергами, несправностями системи та невідповідністю рейтингових списків.
У 2012 році вступна кампанія на Рівненщині розпочалася з технічних проблем, пов’язаних із нестабільною роботою Єдиної державної електронної бази з питань освіти.
Приймальні комісії мали два варіанти роботи з ЄДЕБО: працювати безпосередньо в інтерфейсі або через власну систему, яка мала бути інтегрована для внесення даних про абітурієнта.
Національний університет водного господарства та природокористування невчасно отримав ключі інсталяції для програми клієнтського забезпечення «Конкурс», через яку мала надсилатися інформація до ЄДЕБО. У зв’язку з цим, перші дні кампанії вся інформація про абітурієнтів вводилася працівниками приймальних комісій напряму до Єдиної державної бази. Так само працювали працівники інших навчальних закладів, які також невчасно отримали ключі для власних систем. Отримавши ключі інсталяції, члени приймальної комісії НУВГП виявили, що програма не могла передати до ЄДЕБО інформацію про абітурієнтів. А тому приймальна комісія продовжувала напряму вводити дані до єдиної бази. У перші дні вступної кампанії, через перевантаження серверу введення однієї заяви тривало близько 4 години. Варто зауважити, що після завершення робочого дня база працювала стабільно, що зменшувало час опрацювання анкети до 5 хвилин.
Відповідно до Умов прийому, затверджених міністерством освіти, факт подачі заяви в паперовій формі заноситься уповноваженою особою до ЄДЕБО безпосередньо під час прийняття заяви. Однак, через відсутність доступу до ЄДЕБО працівники НУВГП не могли одразу внести інформацію про абітурієнта безпосередньо під час подачі заяви. Тому через це дану норму Умов прийому в університеті не виконували.
У Рівненському державному гуманітарному університеті ситуація із внесенням заяв абітурієнтів до єдиної бази була не кращою. Навчальний заклад використовував власну клієнтську програму «Абітурієнт», яка протягом перших 10 днів вступної кампанії не мала доступу до ЄДЕБО. Тому дані про абітурієнтів також вводилися напряму. Зважаючи на перевантаження бази, інформація надходила ЄДЕБО із значним запізненням.
Подача документів. Чому у Рівному вникали черги?
Бажання абітурієнтів подати документи до вищих навчальних закладів у перші дні вступної кампанії спричинили утворення черг під стінами університетів. У Рівненському державному гуманітарному університеті спостерігачі ОПОРИ зіштовхнулися зі спробами незаконного збагачення на абітурієнтах. Окремі молодики пропонували за 60 гривень провести вступника до приймальної комісії без черги. Після оприлюднення інформації про маніпуляції із чергами до процесу їх формування долучилися батьки вступників, які допомогли вирішити проблему.
У Національному університеті водного господарства та природокористування проблем з чергами не зафіксовано.
Невідповідність рейтингових списків.
Серйозною проблемою вступної кампанії 2012 року було оприлюднення інформації про рейтинг абітурієнтів. У Рівненських університетах зафіксовано випадки невідповідності рейтингових списків, оприлюднених інформаційною системою «Конкурс» та списків з веб-сайтів навчальних закладів.
Через неможливість оперативного внесення даних до ЄДЕБО до 5 липня інформація про рейтинги абітурієнтів Рівненського державного гуманітарного університет не відображався в системі «Конкурс». У минулому році інформація надсилалася в ІС «Конкурс» приймальними комісіями, а тому було забезпечено оперативне відображення інформації про хід конкурсу. Цього року інформація про всіх абітурієнтів вводилася до ЄДЕБО, а вже звідти інформацію брала ІС «Конкурс». Таким чином, нестабільність роботи ЄДЕБО призвела до неповного висвітлення інформації.
Ще однією проблемою стала відсутність окремої графи чи позначки для вступників з цільовими направленнями в інформаційній системі «Конкурс». Ця категорія абітурієнтів опинилася у загальному рейтинговому списку. Зокрема, в ЄДЕБО категорії цільовиків та поза конкурсників з’явилися дещо пізніше, тому і не могли повністю бути відображені в ІС «Конкурс». Це призвело до того, що вступники не могли реально оцінити свої шанси отримати місця державного замовлення.
Обсяги державного замовлення
В НУВГП обсяги державного замовлення були виконані в повному обсязі. В РДГУ станом на 11 серпня обсяги державного замовлення не були виконані по трьох напрямках підготовки: математика, інформатика, технологічна освіта. Після продовження терміну зарахування на бюджетну форму навчання до 15 серпня вдалося виконати державне замовлення на напрямки підготовки інформатика та математика. По напрямку підготовки «технологічна освіта» виконати обсяги державного замовлення не вдалося. Приймальна комісія РДГУ звернулася до міністерства з проханням зменшити квоту державного замовлення для даного напрямку підготовки.
Зарахування на платну форму
Випадки підписання абітурієнтами договорів на контрактну форму навчання до оприлюднення наказу на зарахування абітурієнтів на місця державного замовлення були зафіксовані як в НУВГП, так і в РДГУ. У приймальній комісії НУВГП пояснили, що абітурієнти, які не розраховували на місця державного замовлення, з власної ініціативи, укладали договори з навчальним закладом.
Члени приймальної комісії РДГУ спонукали абітурієнтів укладати угоди на контрактну форму навчання за напрям підготовки «початкова освіта» та «дошкільна освіта». Зі слів абітурієнтів, їх лякали, що у разі неподання документів до певної дати, вони не будуть зараховані. В приймальній комісії дану інформацію спростовують і зазначають, що вони тільки фіксували наміри абітурієнтів навчатися на контрактній формі.
Контактна особа:
Анатолій Бондарчук
(096) 918 74 08
Додаткова інформація:
Громадське спостереження за вступною кампанією до вищих навчальних закладів України у 2012 році проводиться Всеукраїнською громадською організацією “Громадянська мережа «ОПОРА» в рамках проекту, який реалізується за фінансової підтримки Міжнародного фонду «Відродження».