Індекс публічності в Острозькій міській раді: результати
Громадянська мережа ОПОРА спільно з громадською організацією “Центр суспільного розвитку та ініціатив” презентували дослідження Індексу публічності в Острозькій міській раді….
Громадянська мережа ОПОРА презентувала дослідження Індексу публічності Великоомелянської сільської ради. Проведений моніторинг Індексу публічності показав, що Великоомелянська сільська рада має показник 52%.
Індекс публічності – це спеціальний метод оцінки місцевих рад щодо їх відкритості, прозорості та підзвітності перед мешканцями громади. За конкретними критеріями оцінюють роботу голови, виконавчих органів та депутатів. Більше про методологію та загальну інформацію про Індекс публічності можна дізнатися за посиланням.
5 червня відбулася презентація Індексу публічності Великоомелянської сільської ради для голови сільської ради Алли Карпюк та посадовців.
– Моніторинг Великоомелянської сільської ради тривав з лютого по березень 2024 року, базуючись на даних за 2023 рік. Згідно з цим дослідженням, Індекс публічності Великоомелянської сільської ради у 2023 році становить 52%. Публічність роботи сільського голови оцінено на рівні 65%, виконавчих органів – 47%, а депутатів – 47%, – говорить Віта Миронець, яка проводила дослідження.
Експерти ОПОРИ надали рекомендації раді спрямовані на підвищення рівня відкритості, прозорості та підзвітності. Їхня мета – покращити взаємодію ради з громадськістю.
Голова Громадянської мережі ОПОРА у Рівненській області Андрій Токарський наголосив, що покращувати публічність для рад важливо, бо це підвищує їхню спроможність і робить громаду привабливою для мешканців.
Голова ради Алла Карпюк подякувала за результати та рекомендації.
– Дякуємо, що звернули увагу на нашу територіальну громаду. В силу наших можливостей будемо намагатися стати більш прозорими, більш відповідальними та більше спілкуватися з нашою громадою, – сказала вона.
Звіт Індексу публічності Великоомелянської сільської ради
За результатами дослідження, прозорість роботи сільського голови оцінена у 49%, відкритість – 89%, підзвітність – 54%.
Сільський голова своєчасно оприлюднює всі розпорядження на сайті ради та активно ініціює громадські обговорення, зокрема з питань перейменування вулиць і містобудівної документації. Інформація про діяльність голови також доступна у соціальних мережах. Проте на сайті ради представлена обмежена інформація про сільського голову, його заступників, секретаря та депутатів. Декларації про доходи посадовців оприлюднені лише на сайті НАЗК.
Прозорість роботи виконавчих органів становить 35%, відкритість – 59%, підзвітність – 47%. На сайті ради не представлена повна інформація про повноваження, місцезнаходження, контакти та графік роботи виконавчих органів. Проєкти рішень виконавчого комітету не оприлюднюються, а за кілька днів до засідання публікується лише порядок денний, який часто не є вичерпним.
У громаді функціонує містобудівний кадастр, який включає генеральний план, територіальне зонування, плани території та будівельні паспорти. Однак, відсутня інформація у форматі відкритих даних про об’єкти комунальної власності та незадіяні земельні ділянки.
Прозорість роботи депутатів становить 43%, відкритість – 82%, підзвітність – 17%. На сайті ради відсутні звіти про роботу депутатів та інформація про їхній майновий стан, яка доступна лише на сайті НАЗК. Сесії ради не транслюються онлайн, але мешканці можуть бути присутніми на засіданнях після реєстрації.
Повний звіт Індексу публічності Великоомелянської сільської ради у 2023 році в прикріпленому PDF файлі.
Проведення Індексу публічності у дев’яти громадах Рівненської області РОО ВГО “Громадянська мережа ОПОРА” стало можливим за підтримки Isar Ednannia у межах проєкту Ініціатива секторальної підтримки громадянського суспільства, що реалізується ІСАР Єднання у консорціумі з Українським незалежним центром політичних досліджень (УНЦПД) та Центром демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку.